Den er desværre lidt gammel og jeg har ikke leget med Umbraco længe, så jeg ved ikke om der findes bedre guides nu. Ved heller ikke om der er gode guides udover på Umbracos egen hjemmeside.
Jeg vil dog i gang med at lege med Umbraco igen på et tidspunkt, da det er et fedt system.
Jeg troede faktisk, at man kunne få umbraco op og kører uden, at jeg skulle skrive koder.:-/ Da jeg ikke kan skrive koder, er jeg kommet på bar bund igen..
Guiden som du linket til, er desværre ikke noget jeg forstod så meget af.:-) men jeg leder videre.
Hvordan kommer man i gang med sådan noget, uden at tage en uddanelse.?
Jeg troede faktisk, at man kunne få umbraco op og kører uden, at jeg skulle skrive koder.:-/ Da jeg ikke kan skrive koder, er jeg kommet på bar bund igen..
Hej igen :-)
Jeg troede du måske programmerede og at teknisk SEO så kunne være interessant - men så bare se bort fra linket til det :-)
Jeg kender ikke til andre steder end Umbraco.com og Umbraco.tv når det gælder tutorials, da det er ved at være nogle år siden jeg brugte det. Men hvis du Googler "umbraco tutorial" ser det ud til der er kommet en del andre gode steder også.
Mvh Gita
PS: Kan også være det er rigeligt med det Starter Kit Kasper lige har nævnt.
Guiden som du linket til, er desværre ikke noget jeg forstod så meget af.:-) men jeg leder videre.
Hvordan kommer man i gang med sådan noget, uden at tage en uddanelse.?
Du kan sagtens komme igang uden at skulle kode én eneste linie, men så skal du bruge deres Starter Kits. Den bedste løsning er at du får lavet et design, skåret dette ud i HTML og får en Umbraco ekspert til at implementere dette i systemet.
Når først det er lavet så kan du klare resten selv. Umbraco KAN være lidt stejl at komme igang med.
Jeg har f.eks. lavet et site for en kunde hvor det blev så godt så han ikke behøver min hjælp mere :( eller :)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....