Tør man spørge, hvor mange cases de to påstande i sætning 1 bygger på? Og hvordan vurderer man kvaliteten vs prisen? Den understregede sætning forstår jeg intet af. Hvis man ik gider modtage billeder via f.eks dropbox, hva har det så med evner, pris eller kvalitet at gøre? Er det ik mere et valg, man som bogholder helt selv kan træffe? |
Henrik Koudahl:Morten
Nu hørte jeg lige i dag at SKAT har gennemgået omkring 3000 virksomheder i kategorien små virksomheder (omsætning fra 500.000 og op til 10.mio). Hovedparten af virksomhederne lå i den lave ende. I 62 % af tilfældene var regnskaberne behæftede med fejl. Det menes at været et potentielt skatteprovenu på ca. 7 milliarder i denne kategori.
Langt den overvejende del af de 3000 virksomheder fik bistand fra revisor/bogholder.... så påstanden om "kvaliteten" er der nok noget om. Man kan købe sig til hjælp for billigt - og alt for mange lader sig forblænde af ordet revisor. Ufatteligt at det ikke er blevet gjort til en beskyttet titel.Ellers er jeg enig med dig.
Det er mig en gåde, at man bare kan oprette en virksomhed, som sælger sig på bogføring eller revision uden nogen godkendelser fra myndighederne. Det burde være lovpligtigt, at alt bogføring skete af en person, som havde know how indenfor dette. Men 62% lyder godt nok af meget, alt for meget!
Bliv gratis medlem