Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat sender vores moms tilbage

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

SKAT har overført vores moms tilbage, uden nogen grund. - jeg har ikke fået noget i den digitale postkasse (det var den 4/11) eller mails eller noget. 

Det er første gang det er sket, nogle der har prøvet noget lignende?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 20:32
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:35

alle beløb man betaler mere end 5 dage inden fristen SKAL skat returnere, så det er bare at få betalt igen inden fristen.Det er et krav, at de ikke må beholde borgernes penge mere end 5 dage. Der har været en del om det, men jeg er ret tikker på, at det er det som er sket for dig

Det gælder både momsbetalinger eller acontoskattebetalinger. Brug Nets/PBS tilmelding som sikrer at beløbet trækkes fra den nye skattekonto du kan se når du er logget på - til rette tid

at de ikke oplærer folk ved at sende en besked automatisk med returbeløbet - ex til postkassen - er for mig ikke smart

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man er pjattet med at betale før tid, så mener jeg, at man kan give SKAT lov til at beholde pengene, selvom det strækker sig udover de 5 dage.

Korrekt?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:56

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Hvis man er pjattet med at betale før tid, så mener jeg, at man kan give SKAT lov til at beholde pengene, selvom det strækker sig udover de 5 dage.

Korrekt?

Meget kort - nej

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:08

Cookie - John Hannover:

at de ikke oplærer folk ved at sende en besked automatisk med returbeløbet - ex til postkassen - er for mig ikke smart

Det vil jo kræve at mængden af unødig administration bliver minimeret, og det er ikke i velfærdsstatens interesse.

Selvfølgelig vil det være mere omkostningsrigtigt  blot at bogføre beløbet på det tidspunkt det går ind på kontoen, men nej, der skal indføres endnu en regel som kan holde flere mennesker beskæftiget.

Nu ved jeg godt at jeg er urimelig, og at 1-stjerner vil hagle ned over mig, men jeg tager det med og håber det kan blive et eksempel på at vores skattekroner kan bruges mere fornuftigt. Et ydmygt håb. 

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:17

Jo men sikke noget rod det kan gi. Lad os sige vor trådstarter skulle ha 10.000 kr tilbage, og så sætter grænsen for tilbagebetaling ved 10.000 kr - ja så sender skat ikke noget retur, men hvis det næste gang er 11000 kr - så beholder skat 1000 kr og returnerer 10.000 og skal man ha 9000 kr retur i moms, ja så får man 0 kr da man jo har sagt der må stå 10.000 kr på skattekontoen¨

Da man jo kun vil gå ind og ændre til sådanne tumbetal, var det nok lettere at vente med at betale til max 5 dage inden eller tilmelde NETS/PBS så ud kommer så hurtigt de kan og ind trækkes på dagen ikke før eller efter

At skulle ændre det beløb skat må beholde hver gang er - sorry - pjat - Selv hvis man skulle ha betalt for meget, vil det være nemmere at vente på de kommer retur, og så betale ind igen, end at ændre til et minimum på 10.000 kr eller hvad ved jeg og så skulle ind og ændre ingen efter momsdatoen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 21:18

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Fru Hartmann:
Meget kort - nej

Meget kort - JO Smile

jeg var sikker på at jeg havde læst det et sted, og nu fandt jeg det.

http://www.amino.dk/blogs/regnskabbogholderi/archive/2013/10/23/momsindbetaling-til-den-nye-skattekonto-betal-ikke-for-tidligt.aspx

Ja, men så skal man også lige huske at nulstille/ændre bagefter.

Hvis nu du sætter minimum til 50.000 for at betal moms, og du i næste kvartal skal have moms retur, f.eks. 25.000, så får du dem ikke retur når du har dat den til 50.000.

Men bevares, hvis nogen gider alt det bøvl hver gang, i stedet for at tilmelde momsen til nets-betaling, vel at mærke på dagen, så lad dem dog.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 22:35

Tusind tak for alt responsen, så lærte jeg også noget nyt idag.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)