alle beløb man betaler mere end 5 dage inden fristen SKAL skat returnere, så det er bare at få betalt igen inden fristen.Det er et krav, at de ikke må beholde borgernes penge mere end 5 dage. Der har været en del om det, men jeg er ret tikker på, at det er det som er sket for dig
Det gælder både momsbetalinger eller acontoskattebetalinger. Brug Nets/PBS tilmelding som sikrer at beløbet trækkes fra den nye skattekonto du kan se når du er logget på - til rette tid
at de ikke oplærer folk ved at sende en besked automatisk med returbeløbet - ex til postkassen - er for mig ikke smart
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
at de ikke oplærer folk ved at sende en besked automatisk med returbeløbet - ex til postkassen - er for mig ikke smart
Det vil jo kræve at mængden af unødig administration bliver minimeret, og det er ikke i velfærdsstatens interesse.
Selvfølgelig vil det være mere omkostningsrigtigt blot at bogføre beløbet på det tidspunkt det går ind på kontoen, men nej, der skal indføres endnu en regel som kan holde flere mennesker beskæftiget.
Nu ved jeg godt at jeg er urimelig, og at 1-stjerner vil hagle ned over mig, men jeg tager det med og håber det kan blive et eksempel på at vores skattekroner kan bruges mere fornuftigt. Et ydmygt håb.
Jo men sikke noget rod det kan gi. Lad os sige vor trådstarter skulle ha 10.000 kr tilbage, og så sætter grænsen for tilbagebetaling ved 10.000 kr - ja så sender skat ikke noget retur, men hvis det næste gang er 11000 kr - så beholder skat 1000 kr og returnerer 10.000 og skal man ha 9000 kr retur i moms, ja så får man 0 kr da man jo har sagt der må stå 10.000 kr på skattekontoen¨
Da man jo kun vil gå ind og ændre til sådanne tumbetal, var det nok lettere at vente med at betale til max 5 dage inden eller tilmelde NETS/PBS så ud kommer så hurtigt de kan og ind trækkes på dagen ikke før eller efter
At skulle ændre det beløb skat må beholde hver gang er - sorry - pjat - Selv hvis man skulle ha betalt for meget, vil det være nemmere at vente på de kommer retur, og så betale ind igen, end at ændre til et minimum på 10.000 kr eller hvad ved jeg og så skulle ind og ændre ingen efter momsdatoen
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja, men så skal man også lige huske at nulstille/ændre bagefter.
Hvis nu du sætter minimum til 50.000 for at betal moms, og du i næste kvartal skal have moms retur, f.eks. 25.000, så får du dem ikke retur når du har dat den til 50.000.
Men bevares, hvis nogen gider alt det bøvl hver gang, i stedet for at tilmelde momsen til nets-betaling, vel at mærke på dagen, så lad dem dog.