Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat sender vores moms tilbage

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Hansen:

Cookie - John Hannover:

at de ikke oplærer folk ved at sende en besked automatisk med returbeløbet - ex til postkassen - er for mig ikke smart

Det vil jo kræve at mængden af unødig administration bliver minimeret, og det er ikke i velfærdsstatens interesse.

Selvfølgelig vil det være mere omkostningsrigtigt  blot at bogføre beløbet på det tidspunkt det går ind på kontoen, men nej, der skal indføres endnu en regel som kan holde flere mennesker beskæftiget.

Nu ved jeg godt at jeg er urimelig, og at 1-stjerner vil hagle ned over mig, men jeg tager det med og håber det kan blive et eksempel på at vores skattekroner kan bruges mere fornuftigt. Et ydmygt håb. 

Du ved godt at SKAT lige har fyret 375 medarbejdere ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53

Jesper Hansen:
Selvfølgelig vil det være mere omkostningsrigtigt  blot at bogføre beløbet på det tidspunkt det går ind på kontoen, men nej, der skal indføres endnu en regel som kan holde flere mennesker beskæftiget.
ja formentlig - men jeg tror ikke det beskæftiger folk som sådan i det offentlige at returnere - det tror jeg kører automatiseret

Jeg TROR faktisk ikke reglen om, at du højst må beholde pengene mere end 5 dage er deres egen opfindelse - jeg tror den er lavet, vel lidt misforstået, i forbindelse med den nye skattekonto, for at undgå kritik om, at skat beholder borgernes penge uden rente - og så diskussion om renten for frivillige indbetalinger som kunne blive et problem

Jeg tror Regnskabsskolens Annette Sand har ret når hun skrev. Citat Det er nemlig ikke tilladt SKAT (ifølge mine kilder efter ordre fra Rigsrevisionen) citat slut

Jeg tror derfor ikke det er gjort for at skabe administration i skat - jeg kan ikke lige se deres interesse i det her - jeg tror det er misforstået retfærdighed over for betalerne - og kommet sammen med skattekontoen som skal gi os bedre overblik over alt offentligt indstående i et huk - hvad den også gør (ved min revisor synes det er fremskridt i alle fald)

Det forhinder ikke at systemet kunne ha advaret folk her første gang den sender tilbage - med samme automatik

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:54
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nej, men jeg er ret sikker på at der i så fald er tale om værdiskabende skattefolk der må lade livet (jobbet) på bekostning af velfærdsingeniører og skrankepaver.
Ingen er mere end mig iimod skattefusk, men jeg ved af personlig erfaring at alle der fyres inden for det "offentlige" er dem der gør en forskel på bekostning af ligegyldige djøfer og tidligere nævnte skrankepaver.

Men ligegyldig hvad, så vil du fortsætte med at hylde velfærdsvanviddet, uden hensyntagen til værdiskabning. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:59

Cookie - John HanFnover:
Det forhinder ikke at systemet kunne ha advaret folk her første gang den sender tilbage - med samme automatik

Fair nok John, men på trods af alt, så er det altså i mine øjne bare endnu et eksempel på over-administration.
Jeg ved godt at du ser anderledes på det, og jeg respekterer det.
Af uenighed kommer god debat :) 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)