Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdiansættelse af reklamefinancieret website

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 20. Dec 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg har et website (fra starten af 2006) hvor indtægter kommer udelukkende fra reklamer (adsense, text-link-ads, m.fl.), det er en udemærket forretning der sidste måned gav omkring 7.500 kr, og det er heldigvis stigende måned til måned.

Men hvordan værdiansættes sådan et website? Jeg tænker i denne forbindelse på værdiansættelse som goodwill til at skyde ind i f.eks. et Aps.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Mvh

Anders 

Mvh Anders Ingeman Rasmussen Open Source Alternative - www.osalt.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:14

Jeg mener revisorne har nogle faste regler for hvordan den slags opgøres, når det handler om f.eks. indskud i ApS. Hvis du allerede har en revisor er det nok det bedste at gribe fat i ham - ellers er jeg sikker på at nogle af revisorne her på Amino kan svare på hvordan man generelt gør.

Fra Roskilde
Tilmeldt 20. Dec 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:22

Den første revisor jeg havde fat i vidste det ihvertfald ikke.

Han kendte godt til nogle regler, men de kunne ikke bruges på så "ungt" et firma, som faktisk reelt ikke er noget firma endnu.

Jeg tænker selv på noget omkring den tid jeg har lagt i det multipliceret med en eller anden sats. Eller som minimum årsomsætningen.

Dog er jeg ved at aftale et møde møde med en anden revisor.

Men jeg vil stadig gerne høre, hvis nogen har konkret erfaring eller andre kommentarer.

Mvh  Anders..

Mvh Anders Ingeman Rasmussen Open Source Alternative - www.osalt.com

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)