Virksomheden er registret, endda import- og eksportregisteret, dog uden momsregistret.
Jeg valgte og oprette mig igen for at kunne blive import og eksportør registeret, og for at nye kunder kan føle sig trygge med at købe når de kunne se at hjemmesiden rent faktisk er knyttet til et registeret virksomhed.
Jeg har ikke brugt så meget energi på min lille biks, hvilket nok er grunden til at den stadigvæk er lille, med det betyder ikke at virksomheden ingen puls har.
Jeg har en relativ lav omsætning p.t i år 2013, og jeg ved at jeg skal indberette det mindste krone til skat, så hvor henne og hvornår skal jeg senest indberedtet mine indtjeninger og udgifter for virksomheden?
Jeg har en relativ lav omsætning p.t i år 2013, og jeg ved at jeg skal indberette det mindste krone til skat, så hvor henne og hvornår skal jeg senest indberedtet mine indtjeninger og udgifter for virksomheden?
i princip i forskudsopgørelsen, du kan bruge rubrik 12 i mangel af udvidet selvangivelse/forskud, men bed skat om udvidet selvangivelse. Du skal så bare føre regnskab, indtægter minus udgifter og resultatet/overskud i rubrik 211
Men check nu lige det med at være CVR med importregistrering uden momsregistrering, den forstår jeg ikke helt du
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Har ringet til virk.dk samt skat for at hører om det var muligt at være import registeret uden at være moms registeret, hvilket det var ;)
Det jeg mener med kundernes sikker er at hvis jeg stod valget mellem 2 danske webshop, hvor den ene havde CVR og den anden havde ikke, så havde jeg højst sandsynligt valgt den med CVR nummeret
Har ringet til virk.dk samt skat for at hører om det var muligt at være import registeret uden at være moms registeret, hvilket det var ;)
Spændende. Det var netop tidligere muligt, men flere indlæg herinde har vist, at det var slut. Der var folk der prøvede at registrere uden moms og lønsum og fik svaret, at man skulle ha mindst EN af de to for at kunne registrere, da EOS ikke ville har selskaber uden en af pligterne. De kunne helt enkelt ikke gennemføre registreringen uden kryds i moms eller lønsum som minumim.
Det tyder så på, at de accepterer importregistrering uden moms som en pligt der rækker. Du vil så skulle betale importmomsen hver gang, modsat hvis du var moms registreret, hvor import moms ikke er en omkostning, men sjov kombi, importregistreret uden moms - læs evt om IMPORTMOMS
godt at lære at det lader sig gøre
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Man kan godt være importreg. uden at være momsrg. men så har du ikke fradrag for importmomsen som du så må betale., hvis jeg var kunde så ville som privat vælge det firma som ikke er momsreg, da varen er billigere.
Du skal indberette til skat når du laver din selvangivelse årsregnskab engang i foråret 2014. Det er forsent nu at ændre din forskud 13.