Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberette indkomst til skat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har min meget lille virksomhed.

Virksomheden er registret, endda import- og eksportregisteret, dog uden momsregistret.

Jeg valgte og oprette mig igen for at kunne blive import og eksportør registeret, og for at nye kunder kan føle sig trygge med at købe når de kunne se at hjemmesiden rent faktisk er knyttet til et registeret virksomhed.

Jeg har ikke brugt så meget energi på min lille biks, hvilket nok er grunden til at den stadigvæk er lille, med det betyder ikke at virksomheden ingen puls har.

Jeg har en relativ lav omsætning p.t i år 2013, og jeg ved at jeg skal indberette det mindste krone til skat, så hvor henne og hvornår skal jeg senest indberedtet mine indtjeninger og udgifter for virksomheden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57

Mark:
Virksomheden er registret, endda import- og eksportregisteret, dog uden momsregistret.
mystisk - du må skulle være momsregistreret det er jo en forudsætning for importmoms vil jeg mene i forbindelse med importregistrering og det har ikke med kunders sikkerhed at gøre men med at du intet må købe fra uden for EU til videresalg uden at være importregistreret. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

Mark:
Jeg har en relativ lav omsætning p.t i år 2013, og jeg ved at jeg skal indberette det mindste krone til skat, så hvor henne og hvornår skal jeg senest indberedtet mine indtjeninger og udgifter for virksomheden? 
i princip i forskudsopgørelsen, du kan bruge rubrik 12 i mangel af udvidet selvangivelse/forskud, men bed skat om udvidet selvangivelse. Du skal så bare føre regnskab, indtægter minus udgifter og resultatet/overskud i rubrik 211

Men check nu lige det med at være CVR med importregistrering uden momsregistrering, den forstår jeg ikke helt du

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 07:44

Tak for svar, og bare rolig John ;)

Har ringet til virk.dk samt skat for at hører om det var muligt at være import registeret uden at være moms registeret, hvilket det var ;)

Det jeg mener med kundernes sikker er at hvis jeg stod valget mellem 2 danske webshop, hvor den ene havde CVR og den anden havde ikke, så havde jeg højst sandsynligt valgt den med CVR nummeret

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54

Mark:
Har ringet til virk.dk samt skat for at hører om det var muligt at være import registeret uden at være moms registeret, hvilket det var ;)
Spændende. Det var netop tidligere muligt, men flere indlæg herinde har vist, at det var slut. Der var folk der prøvede at registrere uden moms og lønsum og fik svaret, at man skulle ha mindst EN af de to for at kunne registrere, da EOS ikke ville har selskaber uden en af pligterne. De kunne helt enkelt ikke gennemføre registreringen uden kryds i moms eller lønsum som minumim.

Det tyder så på, at de accepterer importregistrering uden moms som en pligt der rækker. Du vil så skulle betale importmomsen hver gang, modsat hvis du var moms registreret, hvor import moms ikke er en omkostning, men sjov kombi, importregistreret uden moms - læs evt om IMPORTMOMS 

godt at lære at det lader sig gøre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 17:40

Man kan godt være importreg. uden at være momsrg. men så har du ikke fradrag for importmomsen som du så må betale., hvis jeg var kunde så ville som privat vælge det firma som ikke er momsreg, da varen er billigere.

Du skal indberette til skat når du laver din selvangivelse årsregnskab engang i foråret 2014. Det er forsent nu at ændre din forskud 13.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)