Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Servicevirksomhed, hvilken for skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Rudkøbing
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg er i øjeblikket i gang med at etablere en virksomhed sammen med et par kammerater. Det er en service virksomhed vel og mærket og vi regner stærkt med at omsætte for lidt mere end 50k om året. Hvad mener i er det rette? Skal vi starte som en hobbyvirksomhed og derefter omdanne det til et enkeltmandsvirksomned når vi rammer en omsætning på 50k.
Mvh Søren Bay
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31

Nej for reglen er, at hvis man kan FORVENTE at omsætte for mere end 50k på 12 mdr i træk så SKAL man momsregistrere sig som her i MOMSREGISTRERING 

Hvis I er mere end EN, så skal I vælge mellem I/S eller enten ApS eller fra 1/1 IVS som jeg ikke er så vild med. Læs om I/S eller selskab og FORSKELLE HER og om IVS speicielt her om IVS FRA 1/1 - 

vh John Hannover

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:43

Det er rigtigt svært at besvare dit spørgsmål. I skal gøre lidt selvstudier først. Jeg har - i forbindelse med StartUp Weekend Borgen - lavet et superrelevant tema, der forsøger at samle trådene for jer, herunder svaret på spørgsmålet om valg af virksomhedsform. Tjek temaet her: http://www.ditselskab.dk/startup

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)