Hej igen Anders
Bedre!
Logoen fungerer dog fortsat ikke. Det orange er helt fejl. IMHO
Men, og nu er jeg måske lidt slem. (Men det er godt ment.)
Hvad er det som gør at ufaglærte som dig om mig bruger oceaner af tid på noget vi egentlig ikke har anelse om? Altså web-design? Er det fordi det er så nemt at ændre ting selv? Fordi vi KAN de tekniske, så tror vi at vi KAN det faglige?
Men det kan vi ikke. Du og jeg har ingen ANELSE om hvilke farver og skrifttyper som er bedst i forhold til målgruppen. Hvordan kompositionen på forsiden og artikkelsiderne bør være.
Dit fag er personlig udvikling - jeg har andre kompetencer. Ingen af os er uddannet web-designer.
Et af mine specialområder er Business Intelligence. Kort sagt at hjælpe top- og mellemledere med at finde de rigtige tal at basere beslutninger på. Inden dette området kan også mange have meninger, bruge magefølelsen eller ikke tænke "Need to Know" vs "Nice to Have".
Jeg har også været professionel fotograf (og tager fortsat opdrag). Fotografering er virkelig et område hvor alle med kamera føler sig kompetente til at "gøre det selv". Man haver da iPhone! En iPhone kan tage meget bra billeder - i hænderne på en som kan noget om fotografering. Nogle ganger er det OK at forsøge at gøre ting billigere. Men pris og kvalitet hænger sammen. Gratis? Tja - så bliver det derefter. Det gælder bilder og det gælder design.
Jeg, som Norsk er nødt til at få min webside proofet, selv om Word kan rette mine skrivefejl (det er sikkert en masse i dette indlæg).
Du kan få en masse råd om design her, men hvorledes ved du at et er bedre end et andet? Det eneste som er sikkert er at du bruger en masse tid du kunne have brugt til markedsføring eller idéudvikling eller skrive flere artikler.
Håber det er stof til eftertanke. Det er ihvertfald godt ment, fordi effekten af at bruge de som er gode (som har referencer som viser at de kan deres kram) giver resultater for dig (og mig).
mvh Øyvind