Hej aminoer jeg skal frem mod jul sælge juletræer hver weekend.. jeg regner med at omsætte for 30.000 kr.. jeg er ikke momsregistreret.. men min tvivl er nu skal jeg angive salget på min selvangivelse eller må jeg lade vær at betale skat af min fortjeneste og kalde det for hoppyvirksomhed?
nej HOBBYVIRKSOMHED fritager ikke for skat som du ser i linket - det fritager bare for at man kan fradrage et underskud i anden personlig indkomst . Omsætning på 30.000 kr og holder den sig under 50.000 kr på 12 mdr - så behøver du ikke momsregistrere dig men du skal føre regnskab og opgive din fortjeneste til skat i udvidet selvangivelse rubrik 211 (og til nød forskud i rubrik 12 som giver samme skatte effekt men få udvidet selvangivelse)
venligst John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg vil tro at du skal angive overskudet af din omsætning på 30.000 kr som B-indkomst. Men mon ikke der er nogen der kan give dig et bedre svar :-) God arbejdslyst
Mange tak for svaret.. var egentlig også selv overbevist om det skulle opgives men efter en økonom nævnte hobby virksomhed for mig idag blev jeg i tvivl om det var muligt
i virkeligheden ville effektivt salg af juletræer for 30000 kr op til jul heller ikke være hobby - det er blot beregnet til "hobby" så du har virksomhed - bare uden momsregistrering grundet salget under 50 t på 12 mdr - dine indtægter minus dine dokumenterbare udgifter er overskud til skat - sørg for at gemme dokumentation
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER