Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed samtidig med man er lønmodtager

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har ledt over hele www efter svar på mit spørgsmål og synes ikke det er til at finde.

Konen og jeg overvejer at starte en webshop op med salg et diverse ting og sager ved siden af vores normale arbejde - vi arbejder begge fuldtid.

Det er så planen at jeg opretter et CVR nummer og står som ansvarlig for firmaet.

MEN hvordan med mit normale lønmodtagerarbejde?

Jeg har et pænt højt befordringsfradrag da min arbejdsplads ligger et stykke væk fra vores bopæl, vil jeg stadig beholde dette fradrag?

Hvordan med mit hovedkort, vil jeg stadig have dette til brug for mit lønmodtagerjob?

På forhånd tak.

Mvh.

Kim

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 01:09

Du arbejder som du plejer. Og bruger dit hovedkort som du plejer. Og så betaler du ellers skat, af det du tjener i egen virksomhed. Og så længe du ikke tjener mere end 50.000kr på samlet 12 måneder. Så behøver du ikke momsregistrere dig.

Men klart, for at trække momsen fra, af de varer du indkøber til shoppen, er det selvfølgelig en fordel at momsregistrere sig.

Kim

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 13
Skrevet kl. 07:58

For at kunne købe det ind til webshoppen som vi har set på, kræver det man er momsregistreret, så derfor skal der moms med ind over fra start.

Er det så stadig lige til mht. hovedkort og fradrag ovs.?

Mvh.

Kim

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 08:08

Hej Kim,

Ja, det er stadig det samme. Du kan - måske - med fordel forskudsregistrere et estimeret overskud af jeres virksomhed på samme måde som du forskudsregistrerer a indkomster, og så deraf få tilsendt Giro kort med B skat rater (skat af virksomhedens overskud).

Kh Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Hansen:
Og så længe du ikke tjener mere end 50.000kr på samlet 12 måneder. Så behøver du ikke momsregistrere dig.

Dette er en fejl. Grænsen er 50.000 i OMSÆTNING hvilken er en helt anden størrelse end fortjeneste!!

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 13
Skrevet kl. 08:54

Birte Andersen:

Kim Hansen:
Og så længe du ikke tjener mere end 50.000kr på samlet 12 måneder. Så behøver du ikke momsregistrere dig.

Dette er en fejl. Grænsen er 50.000 i OMSÆTNING hvilken er en helt anden størrelse end fortjeneste!!

Dette er jeg med på Smile

Fra København
Tilmeldt 10. Nov 13
Skrevet kl. 09:00

Lars Thomsen:

Hej Kim,

Ja, det er stadig det samme. Du kan - måske - med fordel forskudsregistrere et estimeret overskud af jeres virksomhed på samme måde som du forskudsregistrerer a indkomster, og så deraf få tilsendt Giro kort med B skat rater (skat af virksomhedens overskud).

Kh Lars

Perfekt!

Jeg har haft CVR nummer før, men der var det som 100% 

Så hvordan det fungere når det er som side beskæftigelse, kunne jeg ikke læse mig frem til.

Mvh.

Kim

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 09:52

Birte Andersen:

Nej det var ikke en fejl. For det var lige præcist også det jeg mente. At det så ikke blev formuleret helt korrekt er min fejl. Men ja klart, det er det der kommer ind, inden man trækker sine udgifter fra.

Men man har vel stadig tjent pengene. Også selv om man ikke har trukket udgifterne fra endnu? Eller er det fordi du mener tjent er = overskud? Men jeg har dog stadig tjent dem, selv om jeg ikke har udregnet overskuddet.

Smile

Kim

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 09:57

Uden at vide det med sikkerhed. Handler det vel bare om, hvorfra man vil bruge sit hovedkort. Og der vælger du at bruge det på dit lønnet job.

Om der er nogle fordele i senere hen, at flytte hovedkort over, og bruge det i ens egen selvstændige virksomhed ved jeg ikke.

Kim

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:58

Du køre bare løs. Man kan sagtens have begge dele Big Smile

Jeg vil faktisk mene det er super fornuftigt.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)