Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tilbyder man sine kunder at Lease?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 130
Fra  Liv'IN - www.livin.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Da vi udvider sortimentet kraftigt med møbler mm. til restaurations og kontorbranchen, er det ofte et tema om vores kunder kan lease vores møbler. 

Det kan de selvfølgelig ved selv at lave en aftale på det givne beløb med et leasingselskab, men kan jeg gøre det nemmere for dem? Kan jeg tilbyde leasing? Altså ikke "for mine egne penge" - men i samarbejde med et leasingselskab?

Jeg håber der er nogen der har erfaring på dette område?

tak! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Apr 10
Indlæg ialt: 11
Fra  CEPELO Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan

Det er meget almindeligt at indgå en leverandøraftale med et leasingselskab, hvor du kan tilbyde dine kunder leasingfinansering. Dette kan også indebære ekstra indtjening til dig, i form af henvisningsprovision fra leasingselskabet.

Mange virksomheder benytter denne mulighed idag, og det vil også give dig et højere salg, ved at kunne sælge på en månedlig ydelse, frem for et højt kontantbeløb.

Spørgsmålet er om de varer du sælger er leasingegnede. For at være det, skal de nemlig være lette at identificere, da leasingselskabet har ejerskabet af genstandene, og kunden har brugsretten. Hvis det handler om møbler, vil der være en del leasingselskaber som siger nej tak, men der vil formentlig også være nogle som er med på den.

Du kan se en fuld liste over leasingselskaber på brancheforeningens hjemmesidewww.finansogleasing.dk

Held og lykke med jagten!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)