Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øv Hvorfor på amino

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Prøv for sjov skyld at tage de sidste 100 tråde på Amino.
Det du vil se, er at 95 % af alle indlæg er hjælpsomme og fine.
Men hvis man vil fokusere på de få brugere der er sure, eller de få debatter der ender dårligt, så kan man gøre det.

Jeg kan bare sige, at Amino aldrig har haft flere brugere og at stemningen aldrig har været bedre og det er vi hammer stolte af og glade for :-)

Og husk, at hvis man selv bidrager positivt og ikke er så nærtagende, så kommer man langt, også på Amino.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår ikke de her tråde...

Amino er en af de mest konstruktive forumer, jeg har været på nogensinde. - fordi alle folk repræsentere deres firma, snakker folk som regel også pænt. 

Alt den kritik der kommer på Amino, er for det meste konstruktivt, jeg vil godt anerkende at der er et par enkelte folk, der nyder at spilde sin tid på at rakke ned på andre.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Jeg kan ik rigtig kende det billed, men nu ser jeg heller ik alle tråde herinde, langt fra...

Men hvis der er en diskussion, så betegnes uenighed ik som negativitet eller svinde andre til, det kan både være råd, erfaringer eller andet. Derfor kan man let komme til at fremstå negativ, hvis man har en anden opfattelse/holdning, men det er nødvendigvis ik sådan virkeligheden forholder sig.

Husk nu på, man læser tit tingene i den kontekst, som man gerne vil. Dvs rammer en person et ømt punkt hos en, så forsøger man automatisk at finde en svaghed hos modparten, evt bare at trække negativitets-kortet. Og det siger vel mere om en selv, end om den person, som man mener er negativ.

Det skrevne ord kan fortolkes på mange måder, det afhænger altså blot om øjnene der læser det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Jeg kan godt lide at der er forskellige meninger, også forskellige måder at udtrykke sig på. Det jeg især syntes er spændende ved Amino er at du kan bruge det til at få kompetent feedback på diverse områder, samtidig er der også mulighed for at bruge dem som en "mads og monopolet". Kom med din problemstilling og få en mening fra mennesker du ikke kender. Ofte vil den komme råt for usødet, frem for pakket ind hvis man f.eks spurgte familie eller nære venner.

Der hvor jeg er på linje med dig, er hvis det skinner igennem at indlæg bliver personlige og rettet mod den enkelte person.

Forresten mener jeg heller ikke at Sofie bare vælger at acceptere tonen/negative indlæg. Som jeg læser det, vælger hun simpelthen bare hvad hun ønsker at tage med sig og hvad hun ikke kan bruge til noget som helst. Du skal bestemt ikke være ked af det på hendes vegne, tværtimod er det jo en fantastisk evne ikke at blive påvirket negativt af noget/nogen hun ikke har indflydelse på eller kan tage ansvar for :-)

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Hej Martin.
Dejligt du deltager, da du er grundlægger af Amino ser jeg det som et skulderklap du deltager. Jeg kunne godt tænke mig at nuancerer min tråd lidt. Først vil jeg gerne sige, at man skal være opmærksom på stikprøver hvorpå man bygger sit grundlag på, til mig selv kan jeg sige at jeg kan hurtig lave en den fejl, at jeg har et negativt syn. Omvendt gælder det også det et positivt syn. Jeg skal ikke være ham der siger hvad rigtig og forkerte er. Men jeg har bare oplevet over det sidste år, og nu vælger jeg ikke tråde efter positive eller negative stemninger, men efter hvad emne der er interessant.
Martin og der har du nok ret i af 90 % er konstruktive.
Men det som jeg er ked af er, at f.eks. 1) At folk i stedet for at vejlede, så råder de folktk til at købe løsninger fordi de vil være iværksættere.
2) folk der ikke er enige i andres folk meninger skal nedværdige trådholdere (personen).

Jeg er faktisk rigtig glad for Amino, og klap dig selv på skulderen, jeg ville have lavet det samme, hvis jeg ikke havde været bagud teknikken (Business process reengineering). Hvilket er grundet til du er det man kalder en "rigtig iværksætter" Stor respekt.
Dog vil jeg sige jeg har en del erfaring inden for, mindre selskaber og bestyrelse. Som du selv siger så flot i en af dine egne videoer, du er så træt af de folk der bare brokker sig. Ja, så har jeg det på samme måde over 10% af indlægene (dine egne tal) Når vi så snakker mere abstrakt, så må det vel være alles mål at der bliver giver support på det emne man er i tvivl om. Formoder det er der for folk skriver. Derfor er jeg også glad for at nogle kan se hvad jeg snakker om. Det er ikke meningen denne tråd skal tage fokus fra det det i virkeligheden handler om, nemlig at vejlede og give erfaringer videre. Min appel var plot simpel,TÆNK TAST OPRET :-) Såfremt man bare konstaterer det en allerede har skrevet, så lad være med at skriv. Eller lav lidt research og jeg er helt sikkert på at du (personen der byder ind på en tråd) vil blive respekteret.

Jeg håber mit budskab var lidt mere klar, at min tråd ikke skal ses som endnu mere brok men en opfordring til værdifuld viden.

Mvh. Nikolaj Sørensen
Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager mine taste fejl

* hvis jeg ikke havde været bagud mht. til teknikken

der for = derfor.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nikolaj

Det er også super du fortæller hvad du føler, men facts er at Amino er et meget velstyret forum med en generel god tone.
Bevares, der kommer idioter ind med jævne mellemrum og dem forsøger vi så godt vi kan at passificere.
Det gør vi med gode moderatorer og lidt teknik og det fungerer godt.
Tak for dine input.

De bedste hilsner

Martin



 

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg lige startede mit firma, var der også nogle der mente at det var en dårlig ide og jeg skulle ta' en uddannelse først fortalt på en lidt grov måde, men når jeg tænker bort fra det, så er jeg så glad for Amino :)

Jeg elsker følelsen af at få hjælp af folk der ved hvad de snakker om, og de at hjælpe andre, med et problem jeg måske havde et måned inden ;-)

Der er bare en lille ting..
Jeg er blevet en smule afhængig :P

Mvh. Victor

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nikolaj:
1) At folk i stedet for at vejlede, så råder de folktk til at købe løsninger fordi de vil være iværksættere.
2) folk der ikke er enige i andres folk meninger skal nedværdige trådholdere (personen).


Hej Nikolaj

Kan ikke rigtig finde ud af hvad du mener, men jeg har udvalgt lidt af det du skrev, for at kunne stille lidt spørgsmål til dig, for på måde at spore mig lidt ind på hvad det egentlige er du vil fortælle.
Som jeg ser det, så er du utilfreds med at nogle sætter pris på deres ydelse og ikke giver den gratis væk, som vejledning til nye "medlemmer" her på Amino, skal det forstås sådan?

Min holdning er som sagt, at det koster penge at ville tjene penge, så derfor kan man ikke forvente, at Amino'er altid bare giver viden væk gratis.
Der har i store perioder være folk, som ønskede lidt grafisk arbejde, og de søgte efter folk som manglede referencer til dem selv.
Her vil jeg sige, at disse folk som søger den type hjælp, må enten vente på at der er en Amino som tilbyder denne hjælp gratis i en periode for at få nogle pegepinde for udført arbejde, eller de må selv tilbyde en modydelse for dette gratis grafisk arbejde.

Derfor spørger jeg dig, har du nogensinde set det på Amino, at en som søger gratis arbejde, tilbyder en modydelse som har samme værdi, og i deres indlæg gjorde folk opmærksom på, at det var en løsningsmodel, nej jeg har aldrig set sådan et tilbud på Amino, så hvad er der galt i at man, harmer lidt over at se et sådan "tiggeri", for det er sådan jeg ser på disse opslag.
På samme måde som når folk søger en partner, eller sponsor osv. Amino har i perioder været oversvømmet med disse indlæg og for nogle bliver det til sidst for meget, og ja så kommer der nok lid surt fra tastaturet. Jeg indrømmer da gerne jeg godt kan lavet et surt opstød, når jeg 10 dage i træk ser folk ikke lige tænker sig om, førend de smider en tråd op og efterspørger, lad os kalde det erfaringsudveksling, hvor de forventer kun at modtage, uden selv at give lidt tilbage. Det skal forstås sådan, at den idé med den hel store muligheder for million indtjening, viser sig kun lige at være en ide og der ikke er sat et komma på et stykke papir, så bliver tid pludselig til spiltid for sådan et indlæg og så må en trådstarter jo selv bære ansvaret for udviklingen i disse tråde.

Det andet punkt du har sat, der er jeg også uenig i, da jeg tit oplever, det er trådstarter selv som gennem stædighed laver en dårlig stemning på den hjælp de modtager fra andre Amino'er.
Hvis man gentagne gange skal sige, at et projekt ikke kan lade sig gøre på det idegrundlag som trådstarter har lagt ud med, så er ansvaret for trådens udvikling hel og alene trådstarterens ansvar, da det er erfarne Amino'er som give disse råd / sparring. Det er trådstarter som skal have evne til at omdanne konstruktiv kritik til noget positiv og tage det med sig, som erfaring til projektet og komme tilbage når de løse ender er samlet op.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)