Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret af logo

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret! :-)

Jeg forstår bare ikke helt, du for det til at lyde som om at jeg bare kan holde op med at bruge logoet, og så er det det. Er det ikke mig der har misforstået noget?
Vi har skam droppet logoet helt og det er ikke til at finde nogensteder længere.

Han er fast besluttet på at hvis vi ikke betaler hans erstatningskrav, så slæber han os med i retten - og det kan jo gå hen og blive dyrt hvis vi taber.
Jeg prøver bare at skabe et overblik over hvor gode chancer vi vil have i retten. Hvis vi er sikre på at vinde er der jo ingen grund til at betale hans penge, men hvis først vi skal betale sagsomkostningerne er de 3200 jo slet ingenting.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:04

Cookie - John Hannover:
leg ikke jurist her - hvis han har bestilt og betalt et bestemt logo tilhører det ham der har bestilt

Hej John

Det ikke helt rigtig, du køber en brugsret, og ikke en ophavsret når du får lavet et logo eller andet grafisk arbejde, hvis du skal have andet aftalt, skal der netop laves en aftale med designer om at han ikke vil gøre krav på sin ophavsret. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07

Juul:
Det ikke helt rigtig, du køber en brugsret, og ikke en ophavsret når du får lavet et logo eller andet grafisk arbejde, hvis du skal have andet aftalt, skal der netop laves en aftale med designer om at han ikke vil gøre krav på sin ophavsret. 

Det mente jeg nok. Han har nemlig ikke nogen steder på skrift fra grafikeren at de har sådan en aftale. 

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:19

casperbladt:
Det mente jeg nok. Han har nemlig ikke nogen steder på skrift fra grafikeren at de har sådan en aftale. 

Men i har stadigvæk en tvist om det logo også selv om han ikke har retten til det, da brugsretten ikke er fundet endnu, og hvis hans navn er forbundet med brugsretten, kan han jo nægte jer videre brug af dette logo så gør som John også siger, få et nyt logo og måske ny virksomhedsporfil og kom videre.

Han er blev sur over, ikke at have fået noget for det arbejde han indtil nu har været med til at lave, så en god aftrædelses aftale med ham er det bedste for jer. få lukket denne sag i god tone og orden og kom igang igen med jeres forretning. 

Tilmeldt 13. Oct 13
Indlæg ialt: 118
Fra  49Brands Skrevet kl. 12:26

Ganske enkelt, skift Jeres logo ud.

Tilbyd ham ikke en krone, sig han hvis han vil kan han lægge sagen for retten. 

Der er ikke en dommer i danmark der ville dømme sagen til fordel for ham. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27

Problemet er bare at han intet har lavet for det. Han har købt det logo - ja, men det er også det.
Jeg er overbevist om at den eneste grund til at han har kontaktet mig for at starte virksomhed, var for at snyde mig mest muligt.

Det er selvfølgelig ikke noget i kan gøre noget ved, jeg vil bare gerne undgå at skulle betale noget som helst til ham. - Så har han vundet.

Hvis han slæber os i retten, med det her. Hvad tror I så at resultatet bliver? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29

49Brands:
Ganske enkelt, skift Jeres logo ud.

Tilbyd ham ikke en krone, sig han hvis han vil kan han lægge sagen for retten. 

Der er ikke en dommer i danmark der ville dømme sagen til fordel for ham. 

Jeg fik skrevet før jeg så der var kommet et nyt svar.
Jeg tror også det er det jeg gør. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:46

casperbladt:

Hvis han slæber os i retten, med det her. Hvad tror I så at resultatet bliver?

1: I har brugt logoet en tid og først fjernet det på krav - Han vil stå stærkt til i alle fald at få penge for det logo han har betalt

2: Du siger det var for firmaet - han står stærkt for hvorfor har firmaet så ikke omgående betalt beløbene over mellemregning til ham - du kan jo ikke på nogen måde lade være med at firmaet betaler ham hvis han har bestilt det til firmaet og lagt ud af egen lomme

du forplumrer dine tanker med vrede i stedet for at være konstruktiv og se at få betalt det logo han jo helt klart har lagt ud for

tag og betal en jurist hvis din vrede i den grad forhindrer dig i at være konstruktiv og komme videre med vigtigere sager i en svær opstartsfase

vh

Tilmeldt 30. Oct 08
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:49

casperbladt:
jeg vil bare gerne undgå at skulle betale noget som helst til ham. - Så har han vundet.

Hvis det er din bevægelsesgrund for tvisten, så er der aldrig en vinder, da man kun har tab i forbindelse med sådan sager, derfor er vi mange som siger, få denne sag afsluttet hurtigt og i god tone, så i kan komme videre med jeres main goal, som er at drive forretning.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:53

Jeg vil også gerne bare videre.
Men han fast besluttet på at hvis jeg ikke betaler, så hiver han mig i retten. 

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)