Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt ved dropshipping

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Hundetilbehør I/S Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer Smile

Min kammerat og jeg er ved at starte en webshop, hvor vi anvender dropshipping, men vi er kommet i tvivl om, hvordan vi skal udforme kontrakten med hensyn til fragt og omkostninger dertil.

Som vi forstår det, er det mest logisk at lade leverandøren stå for fragten, da de ofte har gode aftaler med shippingfirmaer. Dog bliver vi vel nødt til at sætte nogle krav til leveringstid, pris og forsikring osv? Er der nogen, der kan give et tip om, hvad der er vigtigt at gøre sig af overvejelser - gerne meget konkrete? Hvad er jeres erfaring med fragten via dropshipping? Hvad fungerer godt og knapt så godt?

Ser frem til at høre fra jer!

Mvh. Thomas :-)

Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har dropshippingaftale med nogle af vores leverandører, og de leverer både med UPS, GLS og Postdanmark. Vi har ikke nogle problemer med nogle af dem, men det er helt klart at Postdanmark fungerer bedst, hvis du skal levere varer til kundernes bopæl. Ellers er GLS lige så god som PostDK.

Vi har ikke haft problemer med UPS, men iflg. "TÆNK" overholder hverken UPS eller GLS postloven, så det er vigtigt at du tjekker med din leverandør at de bruger et fragtfirma/postfirma der overholder loven. Ellers kan dine kunder få problemer med varer der ikke leveres osv. som de skal forsøge at få erstattet.  Det giver bøvl og dårlige tilbagemeldinger fra kunderne.

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Morgan Tarp Danielsen:
Dog bliver vi vel nødt til at sætte nogle krav til leveringstid, pris og forsikring osv?

Er du sikker på at du står i en position hvor du har nogen forhandlingsmagt?

Som regel - i sær ved dropshipping - så er det leverandøren der udformer vilkårene. Men det er da klart at står du i et gunstigt forhold hvor de er mere afhængige af dig end omvendt, så har du noget at skulle havde sagt. 

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Hundetilbehør I/S Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mai-Britt

Tak for svaret - godt at høre om nogle erfaringer. Har I leverandører i udlandet, og hvilke fragtfirma har de i så fald anvendt?

Hvordan ser det ud med prisen på fragten?
Hvilke kriterier har I indgået i aftalen med jeres dropshipper? :-)

Hej Morten

Tak for svaret. Du har for så vidt ret med hensyn til, at leverandøren kan være ligeglade med lille os, men jeg går ud fra, at ethvert firma ønsker at sælge sine produkter, så de har jo også en fordel ud af samarbejdet, i hvilken forbindelse jeg mener vi bør stille krav til fragten, således den stemmer overens med vores forretningsprincipper. Det betyder jo heller ikke, at aftalen nødvendigvis bliver dårlig for leverandøren, men bare at vi har klare linjer :-)

Leverandøren har jo heller ikke interesse i at anvende et "dårligt" fragtfirma, men kan muligvis se sit snit til at gøre det billigst muligt, som kan gå ud over kvaliteten. Hvad mener du?

Har du selv eksempler på, hvilke vilkår leverandøren stiller?

Mvh. Thomas :-) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Du får næppe noget ud af at prøve at ændre forretningsgangene i et eksisterende firma, så jeg tror du skal glemme alt om at prøve at få dem til at sende med en anden leverandør, ændre leveringstider (hvis de da er dårlige...) eller andet. Er det sådan noget du vil have kontrol over, så skal du købe ind til eget lager så du har styr på logistikken selv. Så er det IKKE dropshipping du skal arbejde med.

Men det er klart, din leverandør har selvfølgelig en interesse i et godt samarbejde, så mon ikke de allerede har styr på disse ting?

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Hundetilbehør I/S Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det har du vist fuldstændig ret i. Tusind tak for hjælpen.

Så må vi ud at finde en dropshipper med gode fragtaftaler.

Eftersom jeg ikke har drevet en webshop før, har jeg ikke så mange referencer til, hvad en god aftale i så fald er. Er det nogen derude, der har lyst til at dele lidt ud af jeres erfaringer og eventuelt komme med et bud på, hvad I mener er en god fragtaftale? Meget gerne med grossister fra udlandet? :-)

Mvh. Thomas 

Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Vi har kun een udenlandsk leverandør som har dropshipping. De bruger Postdanmark - så det fungerer rigtigt fint. De er dog lidt længe om at pakke og få afsendt + de tager et gebyr for pluk og pakning, men det er jo meget lettere og sparer tid.

Der er vist ingen facitliste for hvad der er godt eller ej, man må prøve sig frem. Og ingen brancher er jo ens i behov, pakning, forsendelse osv.

Bare kast dig ud i dit projekt og tro på at det nok skal blive godt.

Held og lykke,

Mai-Britt

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)