Fordelen opstår i det omfang der er betydelige skattereformer som fx. Forårspakken, der blev introduceret i 2010 og som de fleste artikler mv. Herom omhandler.
Du opnår en gevinst i året hvor reformen indtræder. Efterfølgende kan man bare lade lønnen køre som normalt, med mindre de som her er sociale ydelser som man derved 'snyder' sig til - men det afhænger vel af perspektiv.
Tager man den erhvervsmæssigt følger de skattemæssige indtægtsprincipper som udgangspunkt af den juridiske levering/overgang af risiko er overdraget, hvilket det helt klart lyder til og være her.
Fordelen opstår i det omfang der er betydelige skattereformer som fx. Forårspakken, der blev introduceret i 2010 og som de fleste artikler mv. Herom omhandler. Du opnår en gevinst i året hvor reformen indtræder.
Arh ja okay, tak for det :-)
Cef:
Tager man den erhvervsmæssigt følger de skattemæssige indtægtsprincipper som udgangspunkt af den juridiske levering/overgang af risiko er overdraget, hvilket det helt klart lyder til og være her.
Okay, interessant. Vil det sige, at hvis det for eksempel drejer sig om udvikling af en softwareløsning, hvor der først er overtagelse i f.eks. Januar måned, og afregning for løsningen afhænger af om kunden godkender, så kan indtægten føres i det år (Januar i mit eksempel) ?
Jesper Hansen: I forhold til artiklen var fidusen at topskatten blev sænket fra 59% til 51,5%.
For mig personligt ville fidusen være at jeg undgå at tjene over mit fribeløb. Men som skrevet valgte jeg at takke nej til den ordning. Men for andre kan det meget vel være relevant hvis de står i samme situation (f.eks Niclask).
jamen det er så helt tydeligt løn og ikke virksomheds indtægt OG at det er OK for skat er ikke nødvendigvis heller det samme som at det er for sociale indtægter som SU .
Ja det er korrekt. Jeg tror bare Niclask var venlig at nævne det som et alternativ hvis man står i samme situation.
@jesper
Hovedet på blokken og alt det der.., hvis du har en betingelse i din kontrakt/tilbud med kunden, at denne skal godkende ydelsen endeligt, kunne der godt være indikation på at beskatningstidspunktet først er januar. Er der garanteret ingen betaling, hvis det ikke godkendes? Ellers kan det være det skal splittes op.
Det kunne i samme ombæring dog ligesåvel være et af de tilfælde hvor man kan overveje om der skal indregnes an andel som igangværende arbejde.. Afhængig af hvordan kontrakt/tilbud/aftale er skruet sammen.
Jeg VED ikke om skat og SU er samme regler - altså om man måske kan skyde A skat osv ved at betale næste og - om det accecteres i SU . der for find en der kan SU regler som revisor . det er ikke sikkert at skat og SU har samme regel (men nok samme kontrol hvis det kan trøste)
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
@jesper Hovedet på blokken og alt det der.., hvis du har en betingelse i din kontrakt/tilbud med kunden, at denne skal godkende ydelsen endeligt, kunne der godt være indikation på at beskatningstidspunktet først er januar. Er der garanteret ingen betaling, hvis det ikke godkendes? Ellers kan det være det skal splittes op.
Tak for svar Cef, jeg har faktisk en af mine sager p.t., hvor der ingen a conto betaling er, og der kommer kun betaling hvis overtagelsen i januar/februar falder positivt ud.
jeg har faktisk en af mine sager p.t., hvor der ingen a conto betaling er, og der kommer kun betaling hvis overtagelsen i januar/februar falder positivt ud.
Det står klart i projektaftalen
Så ville jeg bogføre som 2014 - men igen . det er skat . ikke su regler og hvad man der skal forsikre om indtjening, men skattemæssigt, ville jeg ikke tage det ind hvis beløbet kunne blive 0 TROR jeg
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har skudt en forespørgsel af sted i de administrative systemer i dag. Hvis det accepteres så må det gælde for alle på overførselsindkomster. Hæv din bistandshjælp og skyd lønudbetalingen.
For få år siden var det populært at nedbringe sin egenindkomst til SU ved at foretage pensionsbetalinger. Den mulighed blev stoppet. Hvad jeg også tror denne mulighed vil blive, hvis den viser sig lovlig.