Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg bogført dette korrekt?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Anja Lysholm:

R-M:

Jeg tænker bare om det påvirker mit regnskab i form af aktiver/passiver? For lige nu figurerer der en (fiktiv) bankkonto i mit regnskabssystem med et underskud på et par tusinde. Tænker derfor om den skal udlignes ved privat indskud, så der står 0 på den.

Så skal du i stedet udligne ved f.eks. reelt at udbetale dig selv pengene fra bankkontoen (den rigtige) og så modpostere på mellemregningen (den du har kaldt Privat indskud). Så går den i nul.

~
Anja 

Så går den jo i minus (der står ingen penge på driftskontoen) :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

R-M:
et giver også god mening. Der er ingen kontoplan for mellemregning i Billys Billing så vidt jeg ved. Så jeg oprettede min egen, men det er en bankkonto da man skal vælge en bankkonto som betaler de udgifter som bliver bogført.

Det lyder forkert du. Du skal finde en konto som hedder "privat indskud" - eller hedder "mellemregning et eller andet" under egenkapitalen i status hos BB

Du må ikke oprette en ny bankkonto som jo virker som om det er virksomhedens, du skal jo kunne vise, at det er dine egne penge du har skudt ind

Du bogfører nu serverudgift som vanligt med debet i drift og modposten er så kredit den konto i egenkapitalen som hedder noget med privat indskud og som jeg er sikker på der findes en form for i BB. Derved har du omkostningen korrekt i regnskabet og du har modposteret i status så det er klart at det er penge der tilhører dig fra beskattede midler

Momsen kan du hvis det er nogle hundrede kroner tage i dette kvartal, men ellers er det helt korrekt at efterangive (i princip altid korrekt hvis det er penge man skal betale i moms da man jo ellers trækker kredit hos dem, men da det er penge du skal ha igen, vinder du jo ikke noget ved at vente til dette kvartal og vil så generelt heller ikke få vrøvl)

Du må ikke ha den der nye bankkonto som modregning og den står også et helt forkert sted nu - og må stå med minus i banken alt andet lig - du skal ha det flytte fra den til egenkapital - mellemregning. Det gør du elegant med et bilag der forklarer at du har bogført forkert og ændrer og så

Ny konto under egenkapitalen (hvis ikke der er en kontant indskud eller lignende og det tror jeg bestemt) og så debet den bankkonto du oprettede (og den bør så gå i rent 0 - og kredit kontoen i mellemregning som nu indeholder det beløb du havde betalt privat

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Anja Lysholm:

Hmm, det ser ganske rigtigt ud til at man selv skal oprette en mellemregningskonto i BB: https://billysbilling.dk/support/article/Privat-udlaeg-for-regninger

~
Anja 

Det ser meget rigtigt ud, tak.

Skal jeg så bare flytte underskudet fra den forkerte bankkonto jeg har lavet, over på den nye mellemregningskonto, og slette den forkerte bankkonto jeg har lavet?

Eller skal jeg nu til at lave kreditnotaer for alle mine regninger jeg sad og indtastede i går, og starte forfra? :(

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, det ser ud til at jeg nu har fået lavet en mellemregningskonto til private udlæg.

Giver også meget mere mening, bare lidt underligt at den ikke allerede eksisterede i Billys Billing men at man selv skal oprette sådan en.

Kan jeg så bare flytte underskudet fra den forkerte konto over på mellemregningen? Eller skal jeg starte forfra med alt?

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

R-M:

Skal jeg så bare flytte underskudet fra den forkerte bankkonto jeg har lavet, over på den nye mellemregningskonto, og slette den forkerte bankkonto jeg har lavet?

Eller skal jeg nu til at lave kreditnotaer for alle mine regninger jeg sad og indtastede i går, og starte forfra? :(

Det står i Johns fine svar længere oppe :-)

~
Anja 

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak nu har jeg siddet og fumlet med det..

Kom til at kreditere kontoen i stedet for at debitere den, så der pludselig var dobbelt så meget i underskud osv. Men har styr på det nu efter et par posteringer hvor jeg fik det rettet op.

Den fiktive bankkonto er nu i 0 og jeg lukker den.

Den nye mellemregningskonto til private udlæg er nu i PLUS med de udgifter jeg har lagt ud for som privatperson.

Så der burde være styr på det nu! :)

Har ellers haft et perfekt regnskab indtil nu, uden alle mulige fejlposteringer og modposteringer osv, ser ikke kønt ud i regnskabet med alle de fejl nu. Men det er vel uundgåeligt at man ikke laver fejl på et eller andet tidspunk! 

Tak for hjælpen

EDIT: og lige en sidste ting, hvis jeg senere vælger at udbetale de udlæg jeg har haft, altså de penge firmaet "skylder" mig, skal jeg så bare udbetale dem fra min firma driftskonto til min private konto, hvordan skal jeg så bogføre det? Jeg bliver jo nød til at bogføre hævningen på min driftskonto, men mellemregningen er så stadig i minus? Hvordan skal jeg kreditere den

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

det er ikke spor unormalt at man i starten må bogføre som du- frem og tilbage

Når du hæver er det jo bare modsat - du debiterer din mellemregning så går den i 0 og krediterer din firmabank som går ned med beløbet som overføres til dig privat - Keine hexerei og ingen skatte konsekvens da alt var i status

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej R-M

Jeg synes du skal kontakte vores support afdeling på 60 24 60 24 eller support@billysbilling.dk - de kan hjælpe dig, så du kan komme videre med din bogføring.

Rigtig god weekend.

Hilsen
Toke 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Toke Kruse:
Jeg synes du skal kontakte vores support afdeling på 60 24 60 24 eller support@billysbilling.dk - de kan hjælpe dig, så du kan komme videre med din bogføring.
Hej Toke - altid godt for anja at ha supporten ingen tvivl om det, men jeg tror det er bogført helt korrekt nu. Et lille råd til Billy, hvis jeg har forstået tingene ret (jeg kan ikke jeres kontoplan) skulle være, at der som standard, altid i egenkapitalen burde findes konti klar til private indskud og private hævninger (tidl. mellemregning)

Iflg, dette fra tråden https://billysbilling.dk/support/article/Privat-udlaeg-for-regninger er det noget man selv skal oprette, men at skyde penge ind privat (eller værdier) og at hæve penge privat, må være noget der sker i næsten alle personlige virksomheder, og det ville være naturligt, hvis der fandtes en konto til både indskud og hævninger (eller en fælles konto - personlige indskud/hævninger) så man kan se om man har penge til gode i virksomheden.

bare et lille råd - hvis det er korrekt, at den konto ikke findes i standard planen

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)