Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere undersider er det lig med duplicate content?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Mit fritidsjob har fået lavet ny hjemmeside hvilket fungere ved at der er en URL for hver by. 

Er begyndt at læse om seo - og ville bare høre om det tæller for dobbelt content når den siger: 

odense.thegrill.dk

haderslev.thegrill.dk 

osv. 

Og at man så har det samme på siderne. 

Eller kan man undgå det ved at lave forskellige titel tag og meta på alle siderne 

Ha en god dag 

Morten 

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:16

Ja - du må redigere siderne. Vil anbefale dig at oprette en copyscape konto, så kan du tjekke, om du har været grundig nok - du kan selvfølgelig også få et tilbud på tekster af mig :)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:46

Det er ikke smart at I har lavet en kopi af hele sitet for hver eneste by. Det er nemlig DC (duplicate content/dobbeltindhold), som allerede nævnt. 

Det er et klassisk eksempel på at forsøge at få synlighed, men hvor det desværre har direkte modsatte effekt.

Hvis der så skulle skrives unikke tekster til hver side, så husk at den måde det er sat op på nu, der skal I skrive en spritny og unik "om-the-grill" side etc for hver eneste by. Alternativt kan I lukke af for andre byer i Google, men så ryger lidt af pointen vel. 

Det burde laves så alle fælles sider har en URL hver, og at der så er en enkelt side om den specifikke by. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 17:56

Tusinde tak for svarende - var lidt det jeg frygtede

Gita Street:
Det burde laves så alle fælles sider har en URL hver, og at der så er en enkelt side om den specifikke by. 

Så man skulle lave så der står thegrill.dk/odense eller hvordan ? 

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:04

Morten Schmidt:
Så man skulle lave så der står thegrill.dk/odense eller hvordan ? 

Ikke nødvendigvis.

Jeg kan ikke gennemskue om I har interesse i at have forskellige "om os" og "menu"-sider etc. Det kunne I jo sagtens tænkes at have behov for.

Men når de er ens, så bør den ens side være på en fælles URL. Eksempelvis: thegrill.dk/om-the-grill, mens subdomæner med byerne sagtens kan bruges stadigvæk. 

Jeg kan ikke huske hvordan det er i Umbraco, som det ser ud til I bruger, men det burde kunne lade sig gøre. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:13

I har også en 302 redirect fra denne 
www.thegrill.dk til denne holstebro.thegrill.dk

Det kan også give problemer. Det bør være en 301 redirect.  

Dog synes jeg det ville give mening at det var muligt at havne direkte på thegrill.dk eller www.thegrill.dk da men jo et dilemma i forhold til ens indhold og hvad I vil præsentere.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 18:15

Gita Street:
Jeg kan ikke gennemskue om I har interesse i at have forskellige "om os" og "menu"-sider etc. Det kunne I jo sagtens tænkes at have behov for.

Ahh. nu forstår jeg - så de sider som skal være unikke for byen, må gerne have deres egen URL. 

Gita Street:
Jeg kan ikke huske hvordan det er i Umbraco, som det ser ud til I bruger, men det burde kunne lade sig gøre. 

Ved du hvad jeg skal søge på?  :) 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 18:17

Gita Street:
Dog synes jeg det ville give mening at det var muligt at havne direkte på thegrill.dk eller www.thegrill.dk da men jo et dilemma i forhold til ens indhold og hvad I vil præsentere.

yes - var jo meningen at den automatisk skulle gå ind på den pågældende by. Men måden det er sat op på er vel ikke google venligt. 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 18:17

Louise Lamberth - Tekstfokus:

Ja - du må redigere siderne. Vil anbefale dig at oprette en copyscape konto, så kan du tjekke, om du har været grundig nok - du kan selvfølgelig også få et tilbud på tekster af mig :)

Skal jeg da sige videre Smile

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:26

Morten Schmidt:
Ved du hvad jeg skal søge på?  :) 

Jeg forstår ikke spørgsmålet :-)

Så længe hver subdomænes enkelte sider er forskellige er den del SEO-venligt. Og det er jo meget tænkeligt at der kan være variationer i menuer for hver by. Hvis der skal være en "om os" side etc i hver by, så skal teksten så bare være forskellig. Så ja, det har du forstået korrekt :-)

Kan se der også er et punkt, der hedder "efterårsferie", og der skal altså også skrives en unik tekst for hver by, hvis der skal være et punkt for hver by. Ellers skal der lukkes af i koden for at Google ikke ser alle kopierne.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)