Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror du på Bitcoin?

Side 8 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Fashion-Seller:
Men der er ligeså meget inflation i omkring Bitcoin, som der er i alle verdens andre valutaer. Som skrevet, så sker inflationen ik i selve Bitcoin miljøet, men det sker på det tidspunkt, hvor du anvender Bitcoin til betalinger, hvis det altså kommer til at ske.

Det kommer så sandelig an på vekselkursen imellem f.eks. USD og bitcoins.

Hvis USD pengemængden udvides med de sædvanlige 6% procent (det er vist deromkring), og bitcoin har ramt maksimum på 21 millioner bitcoins, så kommer der deflation i bitcoins, altså de vil løbende blive mere og mere værd i forhold til USD som jo har en officiel inflation på omkring 2% om året (det er vist deromkring).

Hvis prisstigninger/inflation i dollars skyldes øget print af penge, og bitcoin har nået limit, og pengemængden dermed er 100% fast, så vil inflationen i dollars bare gøre at bitcoins bliver det mere værd (i snit over tid). Derved kommer bitcoins netop ikke til at opleve inflationen, da pengemængden er fast.

Som jeg skrev tidligere i denne tråd er den store forskel på bitcoins og andre valutaer at bitcoins har en endelig mængde, der kan maks mines 21 mill af dem og derefter stopper udvidelsen.

En valuta med en endelig mængde vil opleve deflation så længe vi oplever produktionsstigninger (da pengemængden stiger mindre end produktionsstigningerne).

Så nej med bitcoins kommer man ikke til at få "overført" inflationen fra andre valutater, da andre valutaer udvides konstant og bitcoins udvides langsommere og langsommere indtil den har nået de 21 mill.

Dette er igen uden at tage stilling til for eller imod bitcoins, da jeg ikke har fulgt rigtigt med i debatten om de ting den bruges til, jeg har kun gennemgået alle de tekniske ting omkring valutaen.

For at gøre forvirringen så lille som mulig, så tager jeg udgangspunkt i dine tal.

Når Bitcoin når maksimum, og hvis USA fortsætter nuværende udvidelse af pengemængden med 6% og inflation med 2%, og vi kun tager udgangspunkt i forhold til US dollars, så bliver Bitcoin altså ik mere værd. Det er noget sludder at fyre af. Værdi måles ik i beløb, men derimod i købekraft. Er inflationen 2%, dvs dine varer stiger 2% i pris om året, så skal der blot 2% flere dollars til at købe en Bitcoin. De 2% har ingen værdi, for du kan stadigvæk kun købe de samme produkter som året før. Forskellen er blot, at mængden af dollars stiger i omvekslingen...

Så jo Bitcoin vil opleve inflationen, dog vil den ik være i Bitcoin verdenen, men derimod når Bitcoin anvendes til betaling af varer eller services...

Et bevis på dette er denne oversigt over mælk. Sættes tallene ind i denne omregner, kan du se, hvordan udviklingen har været. Det passer stortset, hvis man tager højde for prispres, EU støtteordninger og underbetalte landmænd. Ergo koster en mælk idag det samme som den gang, der skal blot anvendes langt flere kr til at betale den. Men købekraften er den samme. Og det er det samme senarie, som vil udspille sig i forhold til Bitcoins...

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 09:15
Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 14:37
Tilmeldt 26. Oct 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:28

Det kører faktisk pænt godt. Næsten alle større Nationalbanker/Centralbanker ryster i bukserne på noget som kan sætte dem ud af spillet. Andre er mere positive over for det. Ja se blot her: http://www.bitcoinpenge.dk/frankrig-kina-og-syd-koreas-nationalbanker-advarer-mod-bitcoin/ og her: http://www.bitcoinpenge.dk/schweiz-overvejer-tillade-bitcoin-pa-lige-fod-med-andre-valutaer/   

Så ja det kører faktisk ret godt, og Bitcoin vokser og vokser, uanset om du kan lide dette eller ikke. Måske har du brug for en autoritær figur til at sige god for det før du selv tror på det? Hvad med Richard Brandson? http://www.cnbc.com/id/101220710  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan sagtens være det er en blivende succes - men jeg tror du kunne finde rigtigt mange som ville ha sagt - KØB KØB KØB IT firmaer og aktier for lidt over 10 år siden, og alle sagde man var tosset hvis ikke man indså at det var kommet for at blive - hvorefter det på rimeligt kort tid blev et af den nyere tids største bobler der brast og sank til under det halve - så med alt den slags, er det et spørgsmål om at ramme ind og ud korrekt - den senere tids historik er fin nok for bitcoin men det er ikke en evigheds garanti - uanset hvor rigtig eller forkert tanken er

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:11

AllanBitcoin:

Så ja det kører faktisk ret godt, og Bitcoin vokser og vokser, uanset om du kan lide dette eller ikke. Måske har du brug for en autoritær figur til at sige god for det før du selv tror på det? Hvad med Richard Brandson? http://www.cnbc.com/id/101220710  

Richard Brandson som autoritær person aaaarrrhhhh. Med alt ære og respekt for det, som han har bygget op, så er han næppe en person, som jeg ville lytte til, når det gælder financielle dispositioner... Men sådan er vi så forskellige ;D

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 17:17

Jeg tror at Bitcoin er kommet for at blive, men jeg tror aldrig det bliver en mainstream valuta - og jeg tror heller ikke at den bliver ved med at have så høj en værdi som den, den har nu.

Butikkerne kan ikke bruge en så svingende valuta til noget. Og uden nogen form for kontrol eller regulering, vil valutaen bare vedblive med at være penge, man kan bruge, når man vil købe noget ulovligt og ikke vil kunne spores. Hvis man bliver hacket og mister sine coins, så er de jo bare forsvundet, mens der ved rigtige penge oftest er et spor at følge. Man kan endda se sine coins blive købt og solgt videre i systemet, men man kan aldrig få dem igen :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 19:35

Jeg vil lige starte med at sige, at jeg ikke har læst alle 77 indlæg.

Jeg begyndte at følge Bitcoin for ca en uges siden, og har aldrig i mit liv handlet aktier eller valuta før.

Siden denne tråd startede d. 14. oktober har kursen for 1 skide Bitcoin, svinget mellem lidt over 100 euro og 877 euro.

Dette alene gør at det aldrig bliver en valuta for Hr og Fru danmark. Ikke før den bliver mere stabil, hvilket jeg ikke kan se for mig inden for de næste par år.

Jeg har så også forstået, at den næste version af Bitcoin protekollen, vil kunne bruges direkte af webshops uden at der skal en betalingsgateway imellem. Spændende, men vil også skabe en masse pris kaos.

For hvis du sider og ser på et produkt du gerne vil have, så svinger kursen jo så hurtigt at webshoppen bliver nødt til at ændre produktprisen hele tiden. Og hvis det er som i danmark, hvor man først må hæve pengene når pakken er sendt til kunden, så kan kursen jo være svinget helt ekstremt.

Men jeg syntes selv det er lidt sjovt, så jeg har da planer om at købe en enkelt Bitcoin. Invester kun hvad du har råd til at tabe, hørte jeg en gang :-)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:02

Den er nu i 401 Euro. De sidste 7 dage er den faldet med 45%.

Jeg ville ellers have købt for 7 dage siden, men fik det ikke gjort :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:15

Selv Peter Schiff kalder Bitcoin for en boble... 

EDIT: Amino giver åbenbart ik mulighed for, at en youtubevideo kan starte inde mit i det hele. Det om Bitcoins starter 44:30 inde i videoen... Meget kloge og vise ord, som nok det samme, som jeg har sagt hele tiden, inkl opsplitningen af Bitcoins ;D

Side 8 ud af 9 (86 indlæg)