Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror du på Bitcoin?

Side 6 ud af 9 (86 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Fashion-Seller:

Esben Bjerre:

Grunden til BTC's genialitet ligger i at det er en decentraliseret valuta med en fastlagt endelig mængde. Så sidder der ikke en regering bag der bare trykker værdiøse papirpenge når værdien falder.

Er det genialt i en verden, hvor befolkningen vokser og vokser? Hvordan deler man 21 million Bitcoins imellem 7 milliarder mennesker, og gør det til en gangbar valuta? You see the problem?

Måske skulle du sætte dig ind i, hvorfor man droppede guldstandarden i tidernes morgen... Tip det har noget med befolkningstilvækst at gøre ;D

En venlig opfordring til at læse lidt bredere omkring guldstandardenSmile
Der var helt andre interesser involveret i at afskaffe guldstandarden. Blandt andet muligheden for at gældsætte sig gennem seignorage - altså at trykke flere penge. Hvis fiat penge var så sikre som der argumenteres for, hvorfor er guldprisen så steget eksponentielt?
Guld er en 'hedge' imod fiat valuater og som sådan derfor et tegn på tilliden til papirspenge.
Her er en anden graf der sammenligner amerikansk gæld med guldpris:

Jeg har på intet tidspunkt argumenteret for, at fiat penge er sikre penge? For its just paper, og Bitcoin er digitale papirpenge...

Du har ret i, at der er flere årsager til, at man gik væk fra guldstandarden, men det største problem var befolkningstilvæksten vs mængden af udvundet guld årligt. Bankerne havde selvfølgelig en anden interesse, nemlig at de kunne skabe unlimited cash, hvis penge ik var sat op mod guld...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:13

Det lykkes mig at finde en ærlig og neutral video om emnet. Og det 1 minut bekræfter blot det, som jeg har sagt, mens det modbeviser, at Bitcoin er inflationssikret og alt det andet vrøvl...

Bitcoin er ligesom pengesedler, dog bare i digital form... Same shit just different name!

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 03:28

Cookie - John Hannover:

det helt store problem er det meget ustabile i kursen. JA lige i disse dage himmelhøj men se grafen - den kan falde og stige helt tosset i forhold til alle alm valutaer - her mod US´$ over to år http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg730ztgTzm1g10zm2g25zv se ex maj - nogle dage oppe som idag - med kurs 900 til dollars og få dage efter nede igen i kurs 50 - så det er meget ustabilt og man kommer ikke bare lige ud med sikkerhed på en top - kan man sælge de 5 stk idag som du taler om til 20.000 så gør det for himlens skyld og køb så 5 igen om nogle dage eller uger hvor den med al sandsynlighed er raslet ned - men det er som med al anden spekulation også bare et godt gæt historisk

Bemærk at prisfastsættelse også består af bid and offer og afstanden der kan også være tosset

vh

Jeg tror ikke at du skal regne med at den falder særlig meget foreløbig. Først og fremmest har der været rigtig meget omkring valutaen i de amerikanske og kinesiske medier for nyligt. Hvor bitcoin valutaen i USA bliver betragtet som en "Legit currency" (http://www.itnews.com.au/News/352792,us-court-rules-bitcoin-is-a-legit-currency.aspx)

Derudover er Subway kæden begyndt at modtage bitcoins, hvilket også er med til at give valutaen et kæmpe økonomisk boost - højst sandsynligt også fremadrettet.
(http://www.coindesk.com/subway-bitcoin-purchase/)

Mvh Jonas 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25

Tja - seneste 8 dage er den faldet ca 10% (-3,12% idag) men det er og bliver gæt - Det som ikke er gæt er at den svinger helt utroligt i forhold til al anden valuta inkl. guld om du vil

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:40

At Bitcoin svinger er meget forventeligt. Det er en ny valuta, som er meget volatil. Det vil den også fortsætte med, indtil den bliver meget større.

Heldigvis er det ligegyldigt for alle som handler med den. Langt de fleste vil bruge et mellemled som BitPay eller BIPS, som sørger for at butikkerne får kroner og ører ud i salgsøjeblikket :-)

Jeg ser ikke den meget volatile situation som et problem for Bitcoins vækst.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:54

Fashion-Seller:
Bitcoin er ligesom pengesedler, dog bare i digital form... Same shit just different name!

Morten jeg kender dig efterhånden lidt, også fra G+, og du plejer sgu da at vide mere om den slags.

Bitcoin har en endelig mængde, hvorimod pengesedler, som for noget i retning af 97% består af digitale penge, kan udvides i en uendelighed.

Jeg vil ikke tage stilling til for eller imod bitcoin, men det er en misforståelse at en valuta der kan udvides uendeligt er det samme som en med en øvre begrænsning i antallet af "coins".

Jo flere bitcoins der kommer i cirkulation, des langsomme bliver de at mine. Når man kommer til 21 millioner kan der ikke mines flere, og dermed skabes ikke inflation, eftersom pengemængden er fast og ikke kan udvides yderligere. Dette skal ses i forhold til verdens pengemængde, der så vist jeg husker, udvides med omkring 6 % om året i snit og dermed giver omkring 2% i inflation (pengemængden øges mere end resultatet bliver i inflationen bl.a. pga produktionsstigninger).

En valuta der har en endelig mængde kan aldrig betragtes som værende "same shit" som en valuta som kan udvides i det uendelige.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:00

Thomas Frost:

Fashion-Seller:

Morten jeg kender dig efterhånden lidt, også fra G+, og du plejer sgu da at vide mere om den slags.

Bitcoin har en endelig mængde, hvorimod pengesedler, som for noget i retning af 97% består af digitale penge, kan udvides i en uendelighed.

Jeg vil ikke tage stilling til for eller imod bitcoin, men det er en misforståelse at en valuta der kan udvides uendeligt er det samme som en med en øvre begrænsning i antallet af "coins".

Jo flere bitcoins der kommer i cirkulation, des langsomme bliver de at mine. Når man kommer til 21 millioner kan der ikke mines flere, og dermed skabes ikke inflation, eftersom pengemængden er fast og ikke kan udvides yderligere. Dette skal ses i forhold til verdens pengemængde, der så vist jeg husker, udvides med omkring 6 % om året i snit og dermed giver omkring 2% i inflation (pengemængden øges mere end resultatet bliver i inflationen bl.a. pga produktionsstigninger).

En valuta der har en endelig mængde kan aldrig betragtes som værende "same shit" som en valuta som kan udvides i det uendelige.

Jeg har ik sat mig 100% ind i Bitcoin, fordi der er så mange huller i den valuta. Men Bitcoin er ligesom alle andre penge, FIAT money. Dvs det har kun en værdi, så længe folk har tillid til den...

Når befolkningen i verden vokser og vokser, så er det også nødvendigt at pengemængden vokser, for ellers løber man ind i problemer. Jeg siger ik, at det system som vi har idag er godt, men i alle systemer er pengemængden nødtil at vokse... Og her opstår problemerne for Bitcoin.

Der skabes måske ik inflation i selve Bitcoin "miljøet", men inflationen rammer Bitcoin, når en handel skal veksles om til normale valutaer. Og da Bitcoin er en virtuel valuta, som ik har et fast holdepunkt, skal den konstant veksles om, ihvertfald for virksomheder mm...

Dertil kommer at Bitcoin mere er en investering, end det er en valuta. En valuta kendetegnes ved, at den benyttes til handel, mens Bitcoin indtil nu primært har været en investering i fremtiden ala aktier, dog uden nogen bagvedliggende værdi...

Og så er der ingen sikkerhed ved Bitcoin. Fair nok de er anonyme og alt det der, men hvordan er man stillet, hvis du overfører xxx Bitcoin til mig for en vare, som aldrig bliver leveret? Ja så er det bare bad luck, hvilket betyder, at der før eller senere hen vil opstå en hel fraudbranche indenfor Bitcoins...

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:10
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:16

Tror desværre at bitcoin blot er endnu en bobbel :) 

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Side 6 ud af 9 (86 indlæg)