Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Når der bliver købt ting til firmaet, som udelukkende er til firmaet, er det altid som hovedregel at beløbet ex.moms kan trækkes fra?

Hvornår kan man vide om diverse købte ting kan trækkes fra med det samme eller måske først i næste regnskabsår?

Vh Jeppe

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 19:50

Hvis det er mindre aktiver som har en levetid på under 3 år(aktiver der ikke skal aktiveres og afskrives på) trækkes det fra i det regnskabsår du køber det og skattemæssigt kan du trække alle aktiver der koster under 11.600kr excl. moms fra i samme regnskabsår du køber det.

Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 10:24

Okay tak. Hvis jeg f.eks køber en computer til 10000 ex. moms i januar måned, kan jeg så bruge det som fradrag i Februar eller skal jeg fordele det over alle 12 måneder? Er der nogle bestemte regler for det? Eller skal jeg betale fuld skat af firmaets resultat og når året er omme får jeg penge tilbage af de fradrag jeg havde

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:40

Man gør først skatte op når man laver regnskabet. Du skal kun betale skat af det overskud virksomheden giver: Omsætning-omkostninger= overskud som du så bliver beskattet af.

Hvis det er momsen du tænker på, så laver du momsregnskab hver kvt. og har du købt for mere end du har omsat for får du moms tilbage.

Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 13:18

Jeg tænker på , når jeg f.eks skal lave min løn i slutningen af januar måned.. Kan jeg så bruge det fradrag jeg havde på computeren i januar måned eller hvordan hænger det sammen?

Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:26

Hej Jeppe

Som selvstændig opgør du ikke et skattemæssigt resultat hver måned, men på årsbasis.

Udfra et budget over forventede indtægter og udgifter som kan fradrages eller afskrives, får du et bud på det skattemæssige resultat, som du kan tilrette forskudsregistrering efter. Det faktiske resultat gøres op, når året er omme og du får enten overskydende skat eller skal betale restskat.

Som selvstændig vil der altid være en regulering på skatten stor eller lille. Det er i modsætning til at være lønmodtager, hvor der som regel ikke kommer de store overraskelser på det område.

Vh  Birthe O.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)