Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg den rigtige labelprinter?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Cigcag.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

 

Som overskriften antyder søger jeg en labelprinter, men må erkende det er lidt af en jungle derude!

 

Printeren skal bruges til varelabels (advarsel, indhold, logo ca. 50x100mm plus minus 10mm) samt adresse labels. Formegentlig er mit behov ikke voldsomt stort, dvs. det betyder ikke så meget om den kan printe 100 labels i minuttet.

 

Optimalt skal den kunne printe i farve, men det afhænger lidt af hvor stor forskel der er i prisen på farve og sort. Håber der sidder nogle der ude der kan hjælpe mig med at finde frem til hvad jeg skal bruge.

Jeg er også lidt i tvivl om hvorvidt labelprintere bruger blæk? Eller hvad bruger de egentlig til at printe med? og hvad koster de i drift?

 

Mvh Cigcag 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Cigcag.dk Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen herinde der har lidt forstand på det her? :-)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hvis du primært skal udskrive adresselabels, så vil jeg helt klart anbefale dig at kigge på en termisk printer.
Den benytter ikke toner/blæk som andre typer printere, men det er derimod selve etiketten som skifter farve (typisk til sort) når det "termiskeprinterhoved" passerer.

Fordelen er at du netop ikke har nogen udgifter til tonere m.m., men kun til labels. Endvidere er termiske printere ofte meget hurtige set i forhold til en normal laser- eller blækprinter. Endvidere er motivet vandfast, da det ikke er lavet med en farve, men et farveskift i selve etiketten. Ulempen er derimod at de netop er monokrome - det vil sige at etiketten er i en farve og motivet bliver i en anden farve, typisk sort.

Du kan godt få termiske labelprintere som kan køre i f.eks. fuld 4-farve (ligesom en normal printer), men så kører de med farvebånd og er både i dyre i anskaffelse og navnlig i farvebånd.

Hvis du godt vil køre med farver på dine labels, så er du derimod ude i f.eks. at køre med nogle Avery-etiketter i en normal blækprinter eller laserprinter.

/Jesper

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger selv en Brother QL-700 Termisk label printer og den er jeg 100% tilfreds med, printer i gennemsnit 45-50 adresselabels om dagen :).

 

Michael Madsen

Fyns IT Service

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Cigcag.dk Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarerne! - Jeg tror at vil se mig omkring efter en Brother QL-700 eller QL-550 :)

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

QL-720NW er en fantastisk enhed - wireless og what not. Den koster ikke en bondegård.

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)