Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret virksomhed for ubeskattede penge - hvordan?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinF-:
et IVS er klar til oprettelse fra den 1 Januar, virker det lidt omsonst at skyde 50.000 kr afsted for noget der reelt kan opnås ca. 1½ måneder senere for blot 1 kr.
det er 80.000 kr nu for ApS først fra nytår 50.000 kr - men det kan slet ikke sammenlignes som du gør. Det er jo ikke mistede penge men svarer til at investere i sig selv, som en klog mand sagde herinde, IVS svarer lidt til ApS på klods og det koster noget at omdanne til ApS når kapitalen er der -læs linket IVS 

du vil nok se, at ja du kan stifte for 1 kr men nok næppe drive noget som helst med 1 kr, og der samme krav til kapitalen skal være der som i ApS + regn med banker og måske leverandører vil kræve du stiller personlig sikkerhed hvis de overhovedet vil låne til dit aps og ApS kapitalen må jo stå i varelager eller andet af værdi - men IVS KAN bestemt være løsningen for dig

MartinF-:
Det vil forhåbentlig ikke tage lang tid at opspare 50.000 kr i et IVS så det kan omdannes til et ApS - vel ca. dobbelt så hurtigt som hvis jeg skal udbetale dem til mig selv privat for at dække et eventuelt privat optaget lån.

opspare i beskattede midler i IVS ikke før skat - men efter skat i IVS og det koster som sagt en del i revisor vurdering at ændre IVS til ApS - men hvis du skal låne til dem spiller det da absolut ind i regnskabet - dog ikke så meget hvis du kan betale så hurtigt tilbage

MartinF-:

Er VSO noget der benyttes i forbindelse ens private årsopgørelse?

I så fald vil det så betyde at penge jeg får ind lige inden års skiftet med det samme vil blive beskatte med en foreløbig skat på 25%?

Helt som du vil i IVS eller ApS ja hvis du ikke hæver overskud i virksomhedsskat - ikke lige efter årsskiftet dog men året efter ved VSO og IVS men ja-  pengene skal falde så det er bare lidt tidsforskel

MartinF-:
Er det muligt at bruge pengene tjent via VSO til at oprette et ApS eller indskyde i et IVS (alt efter hvor mange det nu bliver til) uden at de først skal udbetales til en selv privat og beskattes?
ser jeg ikke en ide i rigtigt for ApS med kort sigt om omkostninger ved at ændre - og nej IVS skal stiftes kontant for 1 kr ikke på basis af personlig virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinF-:
Det vil forhåbentlig ikke tage lang tid at opspare 50.000 kr i et IVS så det kan omdannes til et ApS

Eller vælge at vedblive med et IVS fremfor ApS. Så snart den ansvarlige kapital svarer til et ApS har du samme rettigheder. Derefter er vi ude i navnesnobberi og i signalværdi. Hvis dine kunder har kunnet affinde sig med at du har et IVS gør det nok ikke den store forskel om du pludselig har et aps.

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det er jo ikke mistede penge men svarer til at investere i sig selv, som en klog mand sagde herinde, IVS svarer lidt til ApS på klods og det koster noget at omdanne til ApS når kapitalen er der -læs linket IVS 

du vil nok se, at ja du kan stifte for 1 kr men nok næppe drive noget som helst med 1 kr, og der samme krav til kapitalen skal være der som i ApS + regn med banker og måske leverandører vil kræve du stiller personlig sikkerhed hvis de overhovedet vil låne til dit aps og ApS kapitalen må jo stå i varelager eller andet af værdi - men IVS KAN bestemt være løsningen for dig

Jeg er klar over at pengene selvfølgelig vil stå i virksomheden. Men de er mistet rent privat (i hvert fald så længe virksomheden eksisterer) og skal jeg have dem tilbage igen skal jeg ca. udbetale det dobbelte. Da jeg har en indtægt fra starten som giver mig noget at starte op med, og jeg ikke har nogen nævneværdige omkostninger synes jeg ikke det virker som en god løsning.

Det er underordnet for mit erhverv hvilken selskabsform jeg vælger, da jeg ikke har brug for at købe for et beløb der overstiger de likvide midler der vil være tilstede i firmaet (ingen låntagning eller kredit - alt betales kontant).

Cookie - John Hannover:
opspare i beskattede midler i IVS ikke før skat - men efter skat i IVS og det koster som sagt en del i revisor vurdering at ændre IVS til ApS

Jeg er usikker på hvordan det skal forstås. Jeg går ud fra at at pengene der går ind i mit IVS kan bruges til at omdanne virksomheden før de bliver beskattet (virksomhedsskat) da det kan ske på hvilket som helst tidspunkt?

Efter hvad jeg har kunne læse er der blot tale om at man skal få en til at godkende at pengene findes i virksomheden og derfor er tilstede ved omdannelsen. Har man blot 2 eller 3 betalte fakturarer og intet anden aktivt i virksomheden samt alle pengene står på kontoen burde det være til at overskue, hvorfor jeg ikke kan se hvorfor det skulle koste alverden (jeg er nok naiv).

Cookie - John Hannover:
Helt som du vil i IVS eller ApS ja hvis du ikke hæver overskud i virksomhedsskat - ikke lige efter årsskiftet dog men året efter ved VSO og IVS men ja-  pengene skal falde så det er bare lidt tidsforskel

Er igen lidt usikker på din formulering.

Forskellen som jeg ser det er at ved VSO følger betalingen af skat kalenderåret hvorfor jeg vil betale skat af pengene kort tid efter det er tjent da året snart er omme og jeg vil derfor ikke have dem til rådighed i længere tid til at dække mine eventuelle udgifter eller foretage investeringer under opstarten.

Modsat et IVS eller ApS hvor jeg selv bestemmer regnskabsåret og jeg derfor fra oprettelsen kan beholde pengene og investerer og dække mine udgifter med dem op til 1 år fra oprettelses tidspunkt. Det synes jeg er ret væsentligt da jeg selvfølgelig ikke er garanteret succes og derfor ønsker at mine penge rækker så langt som muligt i forsøget på at starte virksomheden op istedet for at de går til at betale skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Eller vælge at vedblive med et IVS fremfor ApS. Så snart den ansvarlige kapital svarer til et ApS har du samme rettigheder. Derefter er vi ude i navnesnobberi og i signalværdi. Hvis dine kunder har kunnet affinde sig med at du har et IVS gør det nok ikke den store forskel om du pludselig har et aps.
det er vanskeligt at modsige - kunderne - de eksisterende må ha fundet det fint nok (måske nye?) - men stadigt er den ansvarlige kapital jo en beskattet kapital (efter selskabsskat på de 25% ellers indgår den ikke i ansvarlig kapital)

Findes der rent 0 forskelle på et ApS og et IVS når IVS har sparet 50.000 skattet ansvarlig kapital op - non what-so ever?

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

MartinF-:
Det vil forhåbentlig ikke tage lang tid at opspare 50.000 kr i et IVS så det kan omdannes til et ApS

Eller vælge at vedblive med et IVS fremfor ApS. Så snart den ansvarlige kapital svarer til et ApS har du samme rettigheder. Derefter er vi ude i navnesnobberi og i signalværdi. Hvis dine kunder har kunnet affinde sig med at du har et IVS gør det nok ikke den store forskel om du pludselig har et aps.

Ja absolut - helt enig.

Det har ingen betydning for mig hvad virksomhedsformen er, men så vidt jeg kan huske ud fra hvad jeg har læst, så skal et IVS omdannes inden for 2 år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinF-:
så vidt jeg kan huske ud fra hvad jeg har læst, så skal et IVS omdannes inden for 2 år (mener jeg det var).
ikke et krav nej

Om det betyder noget i forhold til 3. parter at den ene siger jeg har skudt 50-80.000 kr egne penge ind i mit selskab og tror på det, eller den anden siger jeg har skudt 1 kr egne penge ind og tror på det, er rent gæt - vi er klogere om et år på det generelle, og ellers er det givet forskelligt fra forretning til forretning og blir der ikke mange konkurser i IVS vil de sikkert blive pænt modtaget over tid

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Om det betyder noget i forhold til 3. parter at den ene siger jeg har skudt 50-80.000 kr egne penge ind i mit selskab og tror på det, eller den anden siger jeg har skudt 1 kr egne penge ind og tror på det, er rent gæt - vi er klogere om et år på det generelle, og ellers er det givet forskelligt fra forretning til forretning og blir der ikke mange konkurser i IVS vil de sikkert blive pænt modtaget over tid

Jeg har blandt andet skrevet om dette i mit indlæg til dig længere oppe (måske har du overset det da det kom ind imellem andre indlæg - 3. indlæg på denne side) - Det har ikke nogen betydning for mit erhverv hvilken selskabsform jeg vælger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinF-:
Jeg har blandt andet skrevet om dette i mit indlæg til dig længere oppe (måske har du overset det da det kom ind imellem andre indlæg - 3. indlæg på denne side) - Det har ikke nogen betydning for mit erhverv hvilken selskabsform jeg vælger.
korrekt jeg bed ikke mærke i det - men det du skrev var:

citat Det er underordnet for mit erhverv hvilken selskabsform jeg vælger, da jeg ikke har brug for at købe for et beløb der overstiger de likvide midler der vil være tilstede i firmaet (ingen låntagning eller kredit - alt betales kontant). citat 

Det vil jo så være naturligt med IVS men du forudsætter så, at du får penge ind fra kunder før de skal ud - Normalt vil det jo være sådan, at man ikke kan drive en virksomhed med 1 krone i kapital men må låne penge i banken eller af den selv (og de kan jo tabes uden fradrag) så det er for mange (og måske ikke i dit fald) en illusion at drive et selskab med en kapital på 1 krone

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)