Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af uddannelse, med henblik på ihværksætterdrømme, input ønskes

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 29. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, jeg har været i tænkeboks og lagt en plan, for hvordan jeg opnår min drømme tilværelse, både karriere mæsigt og i livet, disse ting følges ad i mit univers.

Jeg står og skal vælge mellem to veje til at nå mit mål, som er at drive en virksomhed, der arbejder med "dansk interiør design med holdning". Jeg er helt igennem kreativt tænkene og jeg er god til at udvikle og optimerer kreative ideer og kan både male, tegne og sy. Selvom jeg er rigtig god til at udfører mine ideer, så er der stadig plads til forbedring.

Jeg er heller ikke tabt på gulvet, når det gælder den praktiske del af det, at drive en virksomhed. Men, her mangler jeg i høj grad specifik viden om f.eks. hjemmeside, bogføring, markedsføring, produktion o.l. 

Jeg vurdere at min største chance for succes vil være at gøre et solidt forarbejde, for derefter at starte virksomheden med et brag. Jeg vil forberede mig og så gå all-in om et par år.

Mit spørgsmål er nu, hvor skal jeg lægge min energi? Jeg overvejer disse to fremgangsmåder;

Jeg kan vælge at tage markedsførings uddannelsen på Cph Business, som vil klæde mig godt på mht. alt det jeg ikke ved ret meget om; Bodføring, markedsføring, produktion mm. Side løbene med at jeg produktudvikler og driver hobbyvirksomhed, primært for at prøve mine ideer af og samle praktisk erfaring med, det at drive egen virksomhed. Måske hvis jeg er heldig, kunne supplerer SUen.

Eller

Jeg kan vælge at uddanne mig til Produktions teknolog på Københavns erhvervs akademi, hvor jeg vil finpudse mit kreative talent og i højere grad blive i stand til at fremstille prototyper. Jeg vil stadig starte hobbyvirksomhed, for at få erfaring, inden den store release af mit firma. I så fald vil jeg finde en samarbejdspartner, som har kompetencer inden for virksomhedsidrift, eller hyre en hjælp,(læs dyrt) til alt det praktiske, indtil jeg selv for lært det nødvendige, som jeg evt, kan lærer via kurser.

Pt, hælder  jeg mest til den første model, måske er der en løsning jeg selt ikke har overvejet, det er her, at jeg har brug for jeres indput.

For at få en større forståelse, for hvem jeg er og derved kunne give mig et konstruktivt svar, beder jeg dig læse min profil.

Mvh Anne

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)