Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krænkelse af et varemærke....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen...

Jeg skriver atter en gang på vegne af en god bekendt, han ringede til mig den anden dag og var helt hysterisk, jeg tog derover og læste det brev han havde fået igennem, det er cirka 25 sider langt og kommer fra et stort (kæmpestort) advokat firma...

Jeg har lovet min bekendte ikke at sige for meget eller på nogen måde afsløre hvem og hvilke sites han har, også derfor han ikke selv skriver herinde, han vil gerne beholde sin lille hemmelighed og indkomstkilde så lang tid som muligt, og det synes jeg faktisk er smart nok :)

Men nu til historien (som for resten er sand):

Han har en del sider om e cigaretter, på den ene side har han listet det udvalg af e juice som man kan købe hos forhandlerne (HAN KØRER KUN AFFILIATE, SÆLGER IKKE NOGET SELV) på denne ene side står der "RED BULL" noget som stort set alle e cigaretter webshops kaldte det for under et halvt år tilbage, derfor brugte han selvfølgelig også dette navn (RED BULL var et blandt 25 andre e væsker og intet link var sat til dette) Problemet er selvfølgelig at samtlige e cigaret webshops i dag har ændret navnet til energy drik eller lign... Nok fordi de allerede er blevet kontaktet af de advokater, så nu sidder min bekendte som den lille affiliate med håret i postkassen, han havde (og det tror jeg 100 procent på) ikke haft nogen form for intention om at snyde nogen eller krænke nogen...

Tilbage til brevet...

Det fylder så 25 A4 sider, med screenshots, patenter, og al verdens information om RED BULL varemærket, der er satme lagt noget tid i dette brev, det må man sige... Jeg lavede lidt pis med det, og kom med nogen sjove kommentarer til min bekendte, men desværre kunne han ikke se det sjove i det :( I brevet står der de vil have 10000 kroner her og nu, og hvis ikke RED BULL er fjernet fra siden forbeholder de sig ret til yderligere 30000 kroner...

Han fjernede det øjeblikkeligt i ren chok, og det er nok også det bedste, men jeg er da rimelig sikker på at der er nogen herinde, forhandlere eller affiliates som har oplevet noget lignende, og derfor jeg skriver herinde, min bekendte ville hellere bare have ordnet det i ro, men jeg pressede lidt på og sagde at man da ikke bare skal ligge sig ned fordi et stort flot advokat firma skriver...

Er der nogen herinde som har prøvet lignende, altså som affiliate, for jeg kan godt forstå en shop kan komme i problemer, da de sælger varen fysisk, men som affiliate er det lidt sløret, skriv gerne med jeres erfaringer om at modtage denne slags breve, andre som ikke ved noget bedes holde kæft og gå videre til næste tråd, gider ikke spilde min tid på det... Men juridiske råd er selvfølgelig også velkommen, næste skridt er sikkert en advokat, men ville da lige høre Amino brugerne om de kunne spæde lidt viden til...

Hilsen Johnny

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan kun sige, at det er risikabelt at komme med gode råd i en sag som denne, når man ikke præcist kender sagen. Hvis han ønsker juridisk bistand er din ven selvfølgelig velkommen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)