Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Instalation af IE6

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg vil meget gerne have det gamle Internet Explore instaleret på min PC (IE6), men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg gør det, når jeg allerede har instaleret det nye IE samtidig..

er der nogen der ved hvordan man får instaleret begge browsere ?.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 09:50

Som udgangspunkt er det ikke muligt at have begge browsere på samme os. Der er dig et par omveje.

a) Installere en ekstra virtuel maskine til test v.h..a f.eks vmware (www.vmware.com)

b) Installere multiple IE hacket, som giver dig de forskellige browsere, men desværre ikke er heeeelt stabilt da de forskellige ie's stadigvæk deler nogle komponenter og du derfor ikke kan stole på det 100% når det kommer til javascript og mere nuancerede ting der skal testes. multiple IE findes her:

http://www.quirksmode.org/browsers/multipleie.html

Den bedste løsning efter min mening er a)   

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 10:40

Hej Oscar.

Ja, var også noget i dens stil jeg havde forestillet mig :) .. Pisse træls man ikke kan have 2 versioner på som standard !. hmm.. 

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:09

Vi kører med MultipleIE uden problemer på vores maskiner

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 12:47

Hej Kurt.

Det tror jeg at jeg vil prøve så :) . 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:09

MultipleIE fungerer også ganske fornuftigt langt hen af vejen. Du bør bare være opmærksom på at især ie 6 (da det reelt er den som bliver installeret efter du har lavet en fuld installation af ie 7) kan udvise nogle mærkværdigheder i håndteringen og debugging af javascript fejl, som ikke nødvendigvis er repræsentativ for IE 6 i en normal installation.

Ligeledes er det heller ikke lykkes mig at få Web developer toolbaren til at virke under ie 6 i en MultipleIE installation. Den ser umiddelbart kun ud til at være tilgængelig i IE 7 browseren når de er installeret sideløbende?

Hvis du bare skal bruge ie 6 til at kontrollere at diverse layout ting m.v. virker, så er det en kanonløsning, men du skal være opmærksom på ie 6's opførsel når det kommer til mere komplicerede javascriptting som drag'n'drop, effekter og lignende, som mere og mere bliver en del af brugerfladerne i diverse webapplikationer. Så sent som for 3 uger siden sad jeg og kæmpede med en script bug, som senere viste sig kun at eksistere når jeg kørte tingene i en IE 6 på en IEMultiple installation. Så det kan være lidt af en tidsrøver ;-)

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Skrevet kl. 14:06

Hej Oscar.

Tak for indblikket  :) . Jeg tror det er IEMultiple der er den  løsning jeg vælger. det er hovedsageligt til design-fixes.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:20

Oscar - nu kan det jo også være dig der er en hat til at skrive avancerede javascript ;-)

Jeg skriver masser af ovenstående, og har aldrig haft nogle problemer med multiple vs. ie6 og ie7 :) Sorry, men Microsoft skal jo ikke have skylden bare fordi "vi" laver fejl, vel :-)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:13

Michael - Det tror jeg ikke på noget tidspunkt jeg har udelukket i det ovennævnte. Det ændrer dog ikke på faktummet at det ikke har en fløjtende fis med Microsoft at gøre, men at MultipleIE er et hack udviklet af ikke-Microsoft folk og ikke supporteres officielt fra Microsofts side. Så dit Troll-indlæg, der skal få mig til at lyde som om jeg forsøger generelt at bashe Microsoft, finder jeg temmelig upassende.

Lige præcis MultipleIE er et stort hack da netop IE er bygget så 2 forskellige versioner ikke kan leve side om side på det samme operativ system (AKA windows DLL-hell) og det derfor har været nødvendigt at foretage ændringer i stand-alone versionerne. Hvis du havde gidet at bruge et par minutter på at undersøge sagerne lidt, så ville du vide at MultipleIE udnytter en DLL workaround der blev introduceret i windows 2000 og derfor kan man implicit ikke betragte browserne i en sådan installation som en korrekt version, magen til den en standard bruger sidder med. Ligeledes har der været væsentlige problemer med MultipleIE igennem hele dens udvikling, lige fra problemer med håndtering af cookies, til problemer med conditional comments og crashes. 

Det ville klæde dine kommentarer hvis du sætter dig lidt mere ind i tingene næste gang. 

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 16:22

Ro på ro på.. Det var skam slet ikke skrevet i nogen farlig tone. Det var blot en konstatering af mine erfaringer.

Og jeg er udemærket bekendt med ovenstående konstateringer, nævner jo blot at jeg ikke har oplevet dine erfaringsmæssige komplikationer (minus cookie problematikken samt visse clientside sessions)..

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)