Hej, jeg anmoede om min husleje d. 5 oktober, da jeg ikke kan bruge betalingsservice. Den får jeg hver måned og har gjort alle måneder pr. email. Nu får jeg så d. 9 (4 dage efter) med et rykkergebyer på, er bevidst om de har ventet for at sætte rykker på. Jeg finder det meget useriøst og har kun problemer, er det i orden - isåfald, hvad skal jeg sige til dem? |
Hvad dato skulle du have betalt din husleje ifølge lejekontrakten? Husleje er rettidigt indbetalt, hvis den er indbetalt på girokort eller med bankoverførsel senest den 3. hverdag efter forfaldsdagen.
De fleste udlejere er meget nøjeregnende med, at en lejer betaler til tiden ved hver lejebetaling, idet de ellers risikerer stiltiende at acceptere, at du betaler med forsinkelse. Lejeloven indeholder bestemmelser om, at udlejer kan tage et rykkergebyr.
Hvis du ifølge lejekontrakten skulle have indbetalt den 5. okt., så kan du med en indbetaling i dag (via bank eller posthus) undgå rykkergebyr.