Hej Aminoer. Min kæreste skal til at starte frisør salon i starten af det nye år. Vi er godt i gang med opstartsfasen, og nu kan vi godt bruge lidt idéer for at det bliver helt perfekt. Det vi tænker på er hvad der skal til for at hendes salon bliver den folk snakker godt om, og har lyst til at komme igen i. Hun er en rigtig dygtig frisør, så kvalitetsmæssigt på håret er der ikke noget at sætte en finger på. Men hvad kunne i tænke jer af små ekstra ydelser når i skal klippes? Vi har allerede følgende idéer: Hovedbundsmassage til alle der ønsker det inkl. i prisen. God tid til kunden og hans/hendes ønsker og idéer. God Fairtrade kaffe/the med dertilhørende stykke god chokolade til at hygge sig med. Evt. serveret i "royal copenhagen" kopper. BONUSINFO: Så i nemmere kan sætte jer i vores forretningsidé så vil jeg forklare lidt om følgende: Salonen skal ligge i mindre landsby (500 indbyggere) med mange omkringliggende småbyer. Vi ligger mellem skov og strand, og det kommer salonen til at bære præg af. Vi trækker naturen med ind i form af hylder, knager og disk bliver lavet af træer med bark. Evt. skal der hænge hovedmonteret rådyr til at "byde velkommen". <- altså den gennemgående stil. Stille og rolig, men stilren salon, hvor prisen også kan følge fint med de omkringliggende frisører. Så hvad ville i synes der var lækkert at blive forkælet med sådan et sted? På forhånd mange tak for jeres tid :) |
Mit input til en frisør vil være ikke at starte med at spørge "hvordan vil du klippes?" (det spørger de i hvert fald altid om de steder jeg kommer :-) )
Kom i stedet med et forslag, billeder eller et eller andet ......
Jeg nævner det fordi når jeg bliver spurgt svarer jeg altid det samme så mit hår har ikke ændret sig i mange år, jeg vil egentlig gerne prøve noget nyt, men har ikke lige fantasi til hvordan det skulle være.