Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pricerunner viser priser uden man er samarbejdspartner - må de det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål angående kopiering af priser, produktnavne og billeder.

Når man går ind på mange af produkterne inde på pricerunner's side, vises der i bunden en masse butikker som man ikke kan klikke videre til fordi de ikke er samarbejdspartner med dem.

Må de godt gøre dette? Jeg spørger, da jeg selv har intentioner om at gøre det på samme måde.

Med Venlig Hilsen

Troels

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 12:18

Det er markesføringsloven, der regulerer reglerne om sammenligning af pris. og prissammenligning er lovligt under visse omstændigheder, saglighed m.v. Retten til billeder og indhold kan dog krænkes, såfremt du anvender logo, billeder af produkter m.v., så det kræver nærmere undersøgelser. Forbrugerombudsmandens hjemmeside må kunne vejlede dig her, ellers så ring til dem.

Hvis du i øvrigt overvejer startup, så har vi et juridisk startup tema, der kan være nyttigt får dig: http://www.ditselskab.dk/startup

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 09:18

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Det er markesføringsloven, der regulerer reglerne om sammenligning af pris. og prissammenligning er lovligt under visse omstændigheder, saglighed m.v. Retten til billeder og indhold kan dog krænkes, såfremt du anvender logo, billeder af produkter m.v., så det kræver nærmere undersøgelser. Forbrugerombudsmandens hjemmeside må kunne vejlede dig her, ellers så ring til dem.

Hvis du i øvrigt overvejer startup, så har vi et juridisk startup tema, der kan være nyttigt får dig: http://www.ditselskab.dk/startup

Hej Jacob,

Jeg har nu talt med forbrugerombudsmanden, som sjovt nok ikke kunne give et svar på det (hentyder til DR's kontant).

De anbefalede mig at finde en advokat som kunne svare på det, og så forklarede jeg dem at en advokat ville jo ikke kunne give et bedre svar end dem, men det kunne de heller ikke svare på.

Skal jeg bare gøre det, og så vente på at nogle af forhandlerne kontakter mig med enten en trussel eller et sagsanlæg? Det er underligt at man ikke kan få et klar svar på et ellers meget simpelt spørgsmål, der burde være klare retningslinier om.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)