Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"konkurrence" på amino

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har idag haft en rigtig øv-oplevelse.

Det er sikkert noget som andre end mig har prøvet, men selv om jeg har huseret herinde i knap 1½ år er det første gang jeg oplever det, eller i hvert fald  bliver opmærksom på det.

I en tråd er der et andet aminomedlem der skriver til mig at han gerne vil i kontakt med mig ang det vi tilbyder hos os, og han kontakter mig i løbet af ugen.

Idet han skriver at han selv kontakter mig, foretager jeg mig ikke noget, vil nødig presse på jo :)

Da ugen er gået sender jeg lige en besked til ham herinde, og det viser sig så at han er blevet kontaktet af en af mine konkolleger og har sagt ja tak til en prøveperiode hos ham/hende/dem....

øv hvor jeg synes det er dårlig stil.. fint hvis der ikke havde været direkte dialog mellem ham og jeg i tråden, og ja, markedet er da frit, men jeg synes det er SÅ skidt at gå ind og nappe en igangværende aftale indenom.

Nå, det kan godt være at jeg bare er heldig at jeg ikke har oplevet det før nu, og jeg kan da godt unde mine konkolleger nogle af alle de potentielle kunder der er derude, men måden synes jeg er så ærgelig, det er slet ikke noget det passer med mine principper og måde at drive forretning på, og det påvirker da desværre også min lyst til at være aminoaktiv....

Så.. nu fik jeg luft :-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mette,

Sikken en træls oplevelse. Jeg forstår godt det du skriver om, at du ikke ønskede at presse på, og derfor ikke kontaktede ham.

Derfor er jeg så glad for at du har skrevet dit indlæg, fordi så kan du og jeg lære, at vi SKAL squ presse på!. Vi skal aktivt kontakte dem som vil i kontakt med os, i en vis fart, så vi ikke bliver overhalet indenom.

Tak for reminderen Smile

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis en potentiel kunde herinde skriver i åbent forum at de søger en leverandør, så ville jeg kun forvente, at der var nogen der kastede sig over vedkommende :-)

Her til formiddag har jeg sendt en kundehenvendelse videre til en anden dygtig Amino-bruger. Grunden til jeg har gjort det, er at jeg har set ham demonstrere sin dygtighed herinde.

Det sker faktisk en del, at jeg gør det. 

Der vil selvfølgelig altid kunne ske sure oplevelser, men i det store hele, så opvejer det positive det negative :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 12:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg hopper på ALT med mindre en kollega poster et tilbud men det er også den eneste grund jeg ser til ikke at blande mig ! det er vel det forretningslivet går ud på ! 

Være hurtig - være smart - være klar til at hoppe på hvor andre hopper af

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

"Fair" eller ej, så syntes jeg næsten det er hvad man kan forvente at der sker ... Amino er bestemt et hyggeligt forum, men rigtig mange bruger det trods alt også en stor del af deres kundekreds.

Og kan de hente en aftele hjem ved at kontakte personen og sende et godt tilbud eller lign, så er dette nok bare en ting man må forvente, og så lære af til næste gang.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:44
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 8 person

I kommunikationen mellem sælger og kunde bærer sælger det fulde ansvar for fremdriften i kommunikationen.
Det er ganske enkelt et genretræk ved denne kommunikationsform.
Hvis du vil have det lige på og hårdt, Mette, så er det dig selv, der har tabt kunden ved ikke at følge op.

Spil bolden, behold den på din banehalvdel, følg selv op.

Til den, der har snuppet Mettes kunde ved at overhale indenom: Godt gået - keep it up!

Sorry, Mette - men jeg ser altså intet unfair i den konkurrence.

Venlig hilsen

Hans 

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 12:50

Hans Stokholm Kjer:

I kommunikationen mellem sælger og kunde bærer sælger det fulde ansvar for fremdriften i kommunikationen.
Det er ganske enkelt et genretræk ved denne kommunikationsform.

Jeg har nu desværre oplevet, at man herinde har vist interesse på PM og så suger gratis info til sig, så længe det er muligt og udskyder en aftale gang på gang og hvor man egentlig bare venter på, at han kommer ud af busken og siger, hvad han egentlig ønsker. Der ligger ansvaret en hel del hos kunden, indtil jeg så ikke gider mere og afviser yderligere at hjælpe ham. 

Ved godt hvad du mener, men i realitet ser det nogengange lidt anderledes ud. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lars:
Jeg har nu desværre oplevet, at man herinde har vist interesse på PM og så suger gratis info til sig, så længe det er muligt og udskyder en aftale gang på gang og hvor man egentlig bare venter på, at han kommer ud af busken og siger, hvad han egentlig ønsker. Der ligger ansvaret en hel del hos kunden, indtil jeg så ikke gider mere og afviser yderligere at hjælpe ham. 

Det har jeg også prøvet, men jeg forstår ikke du synes ansvaret ligger hos kunden her. 

Jeg nåede selv frem til at jeg havde begået en fejl ved at bruge tid på at fortælle hvad jeg ville lave, fremfor først at begynde at arbejde for folk når de har bestilt arbejdet.

Tingene ændrer sig kun for dig, hvis du selv tager din del af æren. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:09

Lars:
Ved godt hvad du mener, men i realitet ser det nogengange lidt anderledes ud. 

De, som kun vil spørge, er i mine øjne ikke kunder. 
Når man optræder i rollen som sælger, må man selvfølgelig både forsøge at afdække kundens behov og hans evne til rent faktisk at indgå en aftale. Folk som reelt ikke ønsker at indgå en aftale, skal man forsøge at spilde så lidt tid på som muligt.
Men det er stadig sælgerens ansvar at håndtere også afvisningen.
Det kan typisk gøres med:

"Nu har jeg fortalt dig, hvad vi kan tilbyde. Jeg har forklaret, at vi kan tilpasse det hele til dine behov. Hvad står der i vejen for, at vi nu indgår en aftale?"

Hvis man har været den igennem, og kunden bliver ved med at tilføje nye ønsker, kan man prøve med:

"For x dage siden sagde du, at det eneste, der manglede var, at jeg svarede på spørgsmål y. Det har jeg nu svaret på. Hvornår skal vi gå i gang?"

Hvis han derefter fortsat ikke er klar, har du enten ikke udtrykt dig præcist nok - eller også står du med en forespørgsel - ikke en kunde.

Venlig hilsen

Hans 

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 13:11

Gita Street:

Lars:

Det har jeg også prøvet, men jeg forstår ikke du synes ansvaret ligger hos kunden her. 

Jeg nåede selv frem til at jeg havde begået en fejl ved at bruge tid på at fortælle hvad jeg ville lave, fremfor først at begynde at arbejde for folk når de har bestilt arbejdet.

Tingene ændrer sig kun for dig, hvis du selv tager din del af æren. 

Jeg begynder at gøre noget, når jeg får en klokkeklar bestilling. Men derfor bliver det alligevel prøvet og så koster det tid og eventuelt penge. Ansvaret ligger til en vis grad hos kunden, når han bliver ved med at tro at han får det hele gratis og sender mig 5 mails i træk. Jeg synes nok også bare det er lidt useriøst, at gøre det på den måde.

Det var min pointe :-)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)