Udvikleraftale - ligger der noget derude? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Jura, kontrakter, lovgivning, ophavsret m.m. "

Udvikleraftale - ligger der noget derude?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 450
Fra København K
Tilmeldt 11. mar 11
Indlæg ialt: 118

Fra Droner ApS
Skrevet 06-10-2013 kl. 12:54

Hej Aminoer,

Jeg har lige fået en aftale i hus med en freelanceudvikler, der har adgang til rigtig mange fortrolige oplysninger.

Findes der et udkast til en udvikleraftale derude, der sikrer, at udvikleren ikke misbruger disse oplysninger?

På forhånd tusind tak :-)

Med venlig hilsen

Frederik Skøt

Ejer og driver webshoppen Droner.dk, der sælger droner på det danske marked.

Amino-karma 4.337
Fra Horsens
Tilmeldt 7. maj 10
Indlæg ialt: 1.022

Àsgeir Gunnarsson
Fra SONNURMEDIA
Skrevet 06-10-2013 kl. 14:11

Hej Frederik,

Du kan vel lave en non-disclosure agreement (NDA), der er masser af skabeloner på nettet.

Desuden kan du også lave en konulentkontrakt, her er der en fra IDA og der er findes også nogle på vækst.dk 

Men det er nok bedst du kontakter en advokat, inden du går igang med at lave en aftale.

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Amino-karma 5.214
Fra København
Tilmeldt 1. sep 05
Indlæg ialt: 1.128
Amino Ekspert

Kære Frederik,

jeg har faktisk skrevet en blog om netop konsulent/samarbejdsaftalen. Tjek den ud, der er en disposition til, hvad du bør medtage som indhold. Hvis du så ikke synes du selv er skarp nok i din pen, så kan du nok regne ud, hvor du skal ringe hen.. http://www.ditselskab.dk/mere-info/konsulentaftale-samarbejdsaftale

Smile

Amino-karma 450
Fra København K
Tilmeldt 11. mar 11

Frederik Skøt
Fra Droner ApS
Skrevet 08-10-2013 kl. 12:35

Tak for informationer og links Àsgeir, det hjalp rigtig meget! Det lå noget brugbart inde på vækst.dk!

Amino-karma 450
Fra København K
Tilmeldt 11. mar 11

Frederik Skøt
Fra Droner ApS
Skrevet 08-10-2013 kl. 12:36

Hej Jakob. Rigtig godt indlæg. Det vil jeg lige se nærmere på :)

Amino-karma 5.214
Fra København
Tilmeldt 1. sep 05
Amino Ekspert

Du er velkommen

Amino-karma 19
Tilmeldt 9. okt 13
Indlæg ialt: 5

Bizzjur
Fra Bizzjur ApS
Skrevet 09-10-2013 kl. 11:23

Hej Frederik

Afhængig af hvad din freelanceudvikler skal lave/ hvor længe han skal være tilknyttet din virksomhed skal han som du skriver, have en udviklingsaftale eller en konsulentaftale.

Det er vigtigt at den selvfølgelig får sikret at freelanceudvikleren bevarer de oplysninger han får fortroligt, men det er mindst lige så vigtigt at I får afklaret rettighederne. De "udviklinger" freelanceren laver - hvem ejer dem? skal de overdrages til dig mv.

Pris, tidsperiode, levering mv. skal selvfølgelig også reguleres.

Jeg er et lille nystartet juridisk firma, der leverer sådanne ydelser til virksomheder. Har 10 års erfaring fra Grundfos hvor jeg har lavet en hav af sådanne aftaler.

Jeg kører med faste priser på de forskellige aftaletyper, så du bliver ikke senere overrasket over regningen.

Du er velkommen til at ringe til mig - helt uforpligtende, så vil jeg gerne vejlede dig.

Med venlig hilsen

Dorthe K. Zinck

Bizzjur ApS

www.bizzjur.dk

Amino-karma 450
Fra København K
Tilmeldt 11. mar 11

Frederik Skøt
Fra Droner ApS
Skrevet 09-10-2013 kl. 19:56

Hej Dorthe,

Tak for dit indlæg.

Er det ikke som udgangspunkt inkluderet i lovgivningen omkring ansættelse, at det freelanceren udvikler tilhører mit firma, såfremt at jeg har hyret ham til at lave det for mig?

Jeg fandt en skabelon til en kontrakt inde på vækst.dk, som dækker mine behov ret godt, men mange tak for tilbuddet ellers :)

Amino-karma 5.214
Fra København
Tilmeldt 1. sep 05
Amino Ekspert

Frederik Skøt:

Hej Dorthe,

Tak for dit indlæg.

Er det ikke som udgangspunkt inkluderet i lovgivningen omkring ansættelse, at det freelanceren udvikler tilhører mit firma, såfremt at jeg har hyret ham til at lave det for mig?

Jeg fandt en skabelon til en kontrakt inde på vækst.dk, som dækker mine behov ret godt, men mange tak for tilbuddet ellers :)

Han er jo netop IKKE ansat - så nej.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed

Administration & Finansiering er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :