Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr på e-betaling?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

er der nogen der har styr på hvor meget man betaler i gebyr, ved en indløsningsaftale ved PBS?

hvis i ser dette link:

http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677

så ser det ud til at man skal betale en lille procentdel af den kortomsætning man har, eller minimum 1.95,- pr. transaktion,

er det korrekt?

og.. er der nogen der er klar over, om man kan lave indløsningsaftalen ved PBS således at disse gebyrer bliver trukket på kortholders konto i pengeinstitut??

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:39

Jeps de priser ser gode nok ud :)

Spender:
og.. er der nogen der er klar over, om man kan lave indløsningsaftalen ved PBS således at disse gebyrer bliver trukket på kortholders konto i pengeinstitut??

Ikke så vidt jeg ved, nogle butikker vælger at opkræve beløbet når man handler hos dem - men man skal være klar over at det får nogle brugere til at falde fra når de kommer til checkout, blandt andet mig selv.

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 13:03

hej Martin Tygsen

ja, jeg er fuldt ud klar over problemets størrelse, - mit problem derimod, er at det projekt jeg har igang, vil ruinere mig, såfremt jeg ikke gør det,

jeg laver en service på nettet, hvor man kan indsætte penge på en konto, hvor jeg intet tjener ved netop det, - jeg tjener mine penge andre steder,

så derfor er de forb... gebyrer et stort problem for mig/os..  tjente jeg så bare 5% på alt hvadder kom igennem, så var det en anden sag.

mit spørgsmål gik på, om det var noget man kunne sætte betalingsservicen op til at gøre automatisk??

jeg bliver simpelthen nødt til, -

hvor mange vil have forståelse for dette, hvis de ønsker at bruge servicen?

hvis dig selv, som du siger ikke vil gennemføre, i en sådan situation,

ville du overveje at gennemføre alligevel, såfremt du kunne se at udbyderen intet tjente på det, men blot blev holdt skadesfri?

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 13:28

Du kan som sådan godt sætte det op så beløbet bliver lagt oveni, det gør du jo bare med en smule programmering hvor du gør kunden opmærksom på at der tillægges et gebyr, jeg mener ikke du må tage et gebyr der er højere end det PBS har sat, men er jo heller ikke nødvendigt.

Så fremt din tjeneste er et sted man sætter penge ind og hvor du ikke tjener noget kunne jeg nu sikkert godt finde på at betale gebyret selv. Det jeg skrev tidligere var hvis det var en webshop som det jo i de fleste tilfælde er her på amino.

Når jeg ser en webshop proppe gebyrer ovenpå bliver jeg som regel altid lidt knotten og lukker vinduet ned. Især fordi man ikke bliver gjort opmærksom på det helt fra start.
Så spil med åbne kort hele vejen igennem, så man ikke ender ud med at betale det ene gebyr efter det andet inden man får bestilt varen eller din service.

Og ja det er nogle sure gebyrer. Har du kigget nærmere på PBS's egen betalingsgateway, den fungerer en smule anderledes. Jeg er lidt i tvivl om hvordan den fungerer angående gebyrer da de istedet tager 50 øre per transaktion.

Jeg ved mere i starten af næste uge hvor PBS har lovet at lade en sælger ringe mig op.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:06

Lige for at uddybe: 

Gebyrerne er en del af PBS gebyr for at tage imod et kreditkortinternettet - de varierer derfor alt efter hvilken type kort det er (og om det er udenlandsk).. dette er relateret til Indløsningsaftalen man har med PBS.

de 50 øre martin snakker om, er for at bruge PBS Betalingsmodul - og kommer altså oveni eventuelle procentgebyrer. Bruger man, som Martin vil, PBS Betalingsmodul betaler man [procentsats for relevant kort]+50 øre per transaktion.. så langt så godt. Betalingsmodulet er PBS version af Dibs, Fribetaling.dk, altså en betalingsgateway, og derfor kan man diskutere om 50 øre er dyrt eller billigt eller whatever - pointen er bare at de gebyrer der først snakkes om ikke har noget med de 50 øre at gøre :)

Det der skal gøres for at smide gebyrerne oveni kundens pris er lidt mere langhåret - hvis man bruger PBS betalingsvindue eller DIBS eller whatever betalingsgateway med hostet betalingsmodul, har man INGEN mulighed for at vide hvilket kort kunden vil bruge (da det valg vil blive foretaget på en SSL forbindelse udenfor rækkevidde af den smule programmering Martin nævner) - og deraf følgelig ingen mulighed for at vide om der skal lægges 1.25%, 2.0% eller hele 5.25% (for udenlandsk udstedte visa f.eks.). Vil man løse det problem er man nødt til at have valget af kort på sin egen server - det gøres ved at laver en løsning hvor man selv hoster transaktionen, men den løsning er selvfølgelig ret bekostelig, da det kræver at man har en "sikker server", hvilket i PBS optik er rimelig krævende (jeg mener der både kræves døgnvagt, brandsikring o.l). 

Alternativt er man nødt til bare at smide et gebyr på hver transaktion, og kalde det "ekspeditionsgebyr" - det gør vi på www.globalisers.com på 20 kroner, da vi helt enkelt ikke kan vide hvilket kort kunden vælger :) . Eller måske nøjes med kun at tage dankort, og så ellers hæve alle priser med procentsatsen for et dankort ;)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 17:15

nbhansen:
de 50 øre martin snakker om, er for at bruge PBS Betalingsmodul - og kommer altså oveni eventuelle procentgebyrer. Bruger man, som Martin vil, PBS Betalingsmodul betaler man [procentsats for relevant kort]+50 øre per transaktion.. så langt så godt. Betalingsmodulet er PBS version af Dibs, Fribetaling.dk, altså en betalingsgateway, og derfor kan man diskutere om 50 øre er dyrt eller billigt eller whatever - pointen er bare at de gebyrer der først snakkes om ikke har noget med de 50 øre at gøre :)

Det var netop det jeg forsøgte at sige jeg ikke var sikker på :) Den ivrige PBS mand mente nemlig det ikke forholdte sig sådan men ville sætte en sælger til at ringe til mig i starten af den kommende uge - Men jeg kan forstå på dig at det forholder sig præcis som jeg havde antaget.

nbhansen:
 Det der skal gøres for at smide gebyrerne oveni kundens pris er lidt mere langhåret - hvis man bruger PBS betalingsvindue eller DIBS eller whatever betalingsgateway med hostet betalingsmodul, har man INGEN mulighed for at vide hvilket kort kunden vil bruge (da det valg vil blive foretaget på en SSL forbindelse udenfor rækkevidde af den smule programmering Martin nævner) - og deraf følgelig ingen mulighed for at vide om der skal lægges 1.25%, 2.0% eller hele 5.25% (for udenlandsk udstedte visa f.eks.). Vil man løse det problem er man nødt til at have valget af kort på sin egen server - det gøres ved at laver en løsning hvor man selv hoster transaktionen, men den løsning er selvfølgelig ret bekostelig, da det kræver at man har en "sikker server", hvilket i PBS optik er rimelig krævende (jeg mener der både kræves døgnvagt, brandsikring o.l). 

Selvom det ikke er en bulletproof løsning vil man jo også kunne lade kunden vælge (inden remoteload) hvilket kreditkort/betalingskort han sidder med i hånden, det ville kunne give nogle enkelte kunder der vælger dankort men sidder med et diners kort eller lign. Mne jeg tror i det store hele det ville kunne fungere ganske godt at gøre det på denne måde og den fejlmargin det ville give ville være lille.

Overstående er rent teoretisk, så ingen garanti for det er en holdbar løsning, men det er det i mit lille hoved ;)

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 18:02

Martin Tygsen:
Selvom det ikke er en bulletproof løsning vil man jo også kunne lade kunden vælge (inden remoteload) hvilket kreditkort/betalingskort han sidder med i hånden, det ville kunne give nogle enkelte kunder der vælger dankort men sidder med et diners kort eller lign. Mne jeg tror i det store hele det ville kunne fungere ganske godt at gøre det på denne måde og den fejlmargin det ville give ville være lille.

Overstående er rent teoretisk, så ingen garanti for det er en holdbar løsning, men det er det i mit lille hoved ;)

det kunne man godt - dog skal det i den forbindelse nævnes at kunden så kommer til at skulle vælge betalingskort 2 gange - 1 gang inden remoteload, hvorefter prisen så bliver sendt til remoteload, og derefter på den remoteloadede side - man har, hos PBS ihvertfald, ikke mulighed for at vælge at man skal skippe sekvensen hvor der bliver valgt kort, eller fortælle at der skal betales med korttype x - det eneste man kan vælge er at sætte lidt css ind i toppen med et logo og noget styling.. så den er lidt iffy. 

husk ikke at lave nogle stunts med at køre deres  betalingsvindue i et iframe - så går 3d-Secure i stykker :)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:54

Det du beskriver med indsættelse på konto og et gebyr for dette er netop sådan det fungerer på dba.dk. Jeg synes de har en klar og fornuftig information. Du kan prøve at se der hvordan det er formuleret.

Hilsen Louise 

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 08:04

hej Louise

tak for det, vil lige sætte mig ind i hvordan dba fungerer.

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 08:16

hej NBHansen

tak for din tid, (også jer andres)

det er dejligt at folk der har noget at byde på, gider bruge tid på at hjælpe andre.

vi vil faktisk få mulighed for den løsning du nævner, da vi har planer om at købe vores egen server, netop fordi det giver nogle ekstra muligheder, som vi allerede nu ved vi får brug for. (det siger programmøren ihvertfald) :-)

vi køber vores egen server, og får den derefter sat op, (vi ved ikke endnu hvor, forslag??)

netop for at sikre oppetid, brandsikring osv. - så vi ihvertfald overholder de krav PBS måtte have.

-

det er jo netop ikke meningen at vi skal tjene penge på transaktionerne, vi vil bare holdes skadesfri, og derefter tjene pengene et andet sted, så er ikke meget for den løsning med 20kr oveni. - jeg mener engang at have hørt at man kunne opsætte en betaling via kort, til at trække overførselsgebyret seperat, og det ville jo være fantastisk hvis PBS kunne levere den service.

mener iøvrigt også at kunne huske 2 posteringer på nogle køb jeg selv har lavet på nettet, men er ikke sikker..  men et eller andet sted, så siger mine erfaringer mig også at man skal lade være at tærske langhalm på sådan noget her, man skal bare kaste sig ud i det, spille med åbne kort, og give god forklaring hele vejen igennem, - så er store problemer som regel nemme at løse.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)