Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine tekster ligger på splogs som peger på nogle danske webshops ! hvad gør man så ?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Laust Kehlet:

Måske en moderator lige skulle kommentere noget om almindelig god tone her... Syntes ikke det er rimeligt overfor Thomas (trådstarter), at den her tråd bliver kapret til mudderkastning i både den ene og anden retning.

Yes
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:35

Peder Andersen:
3. - Svar til Jonas Jørgensen: Du tilslutter dig en kritik af min løsning, men heller ikke du kommer med en god køsning. Du annonncerer ellers også med både SEO-analyser og SEO-optimering.

Nu er det jo en gammel tråd, der er genoplivet, jeg vil tro trådstarter har fået løst sit problem.

Derudover vil jeg nok egentlig også hellere holde mig til, ikke at komme med løsningsforslag, der på sigt kan være direkte skadelige, frem for ikke at komme med noget.

Så er det muligt for andre, der har en fornuftig løsning, at komme med et bidrag.

Den kritik du her modtager, er desværre berettiget og begrundelsen herfor, findes ikke kun i dette indlæg, men også i flere andre indlæg, med forkerte informationer.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:39

Ja jeg tror alle der arbejder med seo er klar over at dc er skadeligt Hvorfor Peder Andersen som "seo ekspert" endnu ikke har opdaget det er mig helt uforståeligt

Peder Andersen:

Hej Thomas

Hvis jeg var dig ville jeg blot ignorere dem. - Hvis det er tro kopier af dine sider, vil Google nemlig ignorere dem som dublicate content, og dermed slet ikke liste dem. - Du kan bare teste disse sider på Google. Normalt vil Google nemlig beholde de "gamle" sider og ikke liste de "nye" hvis de er dublicate content.

Jeg mener ikke det er nødvendigt at gøre noget, selv om det selvfølgelig er vældigt irriterende. Jeg har selv prøvet mange gange at folk og også såkaldte "scrapers" kopierede mine tekster.

Hilsen

Peder Andersen

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:01

Hej med jer. :-)

Lad os holde fokus i tråden til reelt at hjælpe Thomas med sin udfordring.

Hvad kolleger mener om hinanden er ikke så relevant for trådstarter.

Thomas, du kan med fordel opdele din indsats i minimum to dele:

1) Stoppe den igangværende skade ved at stoppe den igangværende scrapers/crawlers høst af tekster fra dine sites.
Rosenstand har givet et rigtigt godt eksempel på en af teknikkerne.
Ved at benytte den metode og udbygge listen af bots på blokeringslisten vil du øge chancen for, at undgå gentagelser fra andre lignende bots. 

2) Forsøge at finde frem til nogle af de ansvarlige bag scrapers og gøre dit krav om stop for kopiering af ophavsretsbeskyttet indhold samt naturligvis om muligt at få betaling for de brugte tekster. Er det udenlandske bagmænd kan de være noget sværere at fange.
Det gælder også, hvis det er indlandske som skjuler sig godt.

Der findes mange forskellige indgangsvinkler i jagten på kopiering af tekster.

Hvis dine originale tekster ligger på Wordpress sites, kan du overveje at benytte plugin'et Simple Feed Copyright, som forsøger at beskytte RSS feed'et i dine indlæg. Eller du kan prøve at se lidt på WP-CopyProtect.

Ingen af de nævnte plugins kan dog helt sikre dig imod at få kopieret dit indhold. Men de kan i et vist omfang medvirke til at minimere risikoen.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:39

Godmorgen :) Jamen John det vil jeg bestemt se på !

Jeg tror næste at jeg har de svar jeg skal bruge til min klage til det firma som står bag. Det er et stort firma som nu står til at få lidt smæk. 

Jeg tænkte om dette kunne være en nyhed på samme tid ? Stort firma stjæler fra de små ? 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:46

Thomas Reberholt:
Jeg tænkte om dette kunne være en nyhed på samme tid ? Stort firma stjæler fra de små ? 

Det kan der godt være.

Det var noget af en nyhed, da et stort mediehus i Nordjylland ulovligt kopierede Kasper Bergholdts opskrifter. Den omtale havde det nordjyske medie sandsynligvis gerne været foruden.

Så giv den gas. Det skal ikke kunne betale sig at stjæle andres tekster eller andet indhold. :-)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Reberholt:

Det kan du godt, men jeg vil råde dig til lige at vinde sagen først.

Dit første fokus bør være at få løst tekst-problemet.

Når man løser et problem, der involverer konflikt med en anden part, er det ikke altid en god idé at optrappe konflikten. Det kan let lægge sig i vejen for løsningen. Måske kan du endda lettere få dine argumenter igennem i et forlig, hvis du som en del af aftalen lover, at du ikke nævner, hvem krænkeren er.

Men hvis krænkeren er vrangvillig hele vejen igennem, kan du fint lave en lille medietur på det, når du har vundet.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:50

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:12

Jonas Jørgensen:
Nu er det jo en gammel tråd, der er genoplivet, jeg vil tro trådstarter har fået løst sit problem.

Tråden er startet fredag den 4. oktober ;-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:30

Peder Andersen:

4. - Svar til Thomas Rosenstand fra Concept Interest. Synes du ikke selv det er lidt dårlig stil at kritisere kolleger uden at komme op med en bedre løsning selv???

Når det så er sagt kan jeg se at du 10 minutter senere kommer på bedre tanker og kommer op med  forslag til blokering, der ikke løser problemet i første omgang, men sikrer at det ikke gentager sig.

Jeg vil gerne svare på denne. For der er ikke nogen sikker løsning. Man kan altid blive udsat for enten autoscraping, eller folk der manuelt kopierer ens indhold, og dette kan i nogle tilfælde skade ens rankings, hvilket jeg tror alle SEO-eksperter er klar over.

Grunden til trådstarter spørger til hvordan man finder frem til ejeren af de splogs er for at få ham til at fjerne de kopierede indlæg, for der findes ikke nogle automatiske tiltag imod scraping som er tilnærmelsesvist sikre. 

Omkring den generelle kritik, så må du bare være parat til at tage imod kritik, når du kommer med informationer som ikke er korrekte. Google ser jo langt fra altid på kilden og kan finde på at ranke den kopierede tekst højere end den originale, især hvis den kopierede tekst uploades et sted med høj PR eller PA.

@Trådstarter

Hvis det er danske splogs kan du oftest meget hurtigt tjekke ejerskab på DK-hostmaster hvor du indtaster domænet på forsiden. Hvis det f.eks. er adsense på nogle af siderne så har vi i WebCoders udviklet en kildekodesøger, som kan søge i kildekoden på alle danske domæner, og jeg kunne eventuelt søge efter id´et for at se hvilke andre sider samme adsensekode er på, så man måske den vej kunne finde frem til ejeren.

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)