Jeg ved ikke om det er noget jeg har overset, men jeg kan ikke finde nogle regler for, om der er en bestemt producent jeg må bestille mine produkter hjem fra. Hvis jeg nu vil bestille produkter hjem til min egen shop, skal jeg så spørge virksomheden om lov først eller må jeg ikke selv vælge hvem jeg bestiller fra?
Håber i forstår mit spørgsmål og kan hjælpe, så jeg kan komme igang! :)
Som hovedregel står det dig frit for hvor du handler (så længe det er indenfor EU). Det står dog også producenten frit for om de vil handle med dig. Regn med at nogle producenter vil henvise dig til deres distributør her i Danmark (hvis de har en i DK).
Hilsen
Ravn
(som selv har solgt kosttilskud til hestebranchen)
Cecilia du burde vide at England er med i EU, så intet problem der. Men USA kan i nogle tilfælde være noget mere kompliceret. Jeg vil anbefale dig at du starter med lande i EU så du slipper for alt for meget bøvl. Iøvrigt er det også forholdsvis dyrt at få vare hjem fra USA.
Så længe det er ikke er produkter hesten skal indtage burde der ikke være nogle krav til tilladelser. Du skal dog overveje om du skal Moms registreres.
Hvis du kan forvente at sælge for over 50.000 kr på 12 mdr (forvente/regne med og sælge for / omsætning ikke fortjeneste) så skal du MOMSREGISTRERES SOM HER
Der var en der nævnte for mig at jeg skulle have salgstilladelse hvis jeg skulle bestille fra England, men hvis der ikke er nogen problemer i det, er det jo godt :)
Jeg tænkte om jeg kunne vente med at blive mom registreret, eller vil det være bedst at blive det med det samme?
Skal du købe vare i England skal du være moms registreret for at kunne købe varerne uden Engelsk moms. Så mener du det seriøst med din forretning bør du moms registrere dig med det samme.