Jeg tror det store problem for MLM i Danmark er, at de alle er uddannede af amerikanere. I USA er kulturen en helt anden og der virker alt det vi i Danmark hoster "Bullshit" til. Jeg tror faktisk at MLM kunne få stor succes i Danmark, hvis der var nogle kvikke mennesker der skrev nogle danske salgstaler, som de håbefulde prospekts kunne begynde at bruge. Jeg mener ikke at der grundlæggende er noget galt i MLM, det skal blot lige fordanskes før det virker her til lands..
Dbh Martin
Jeg tror også der skule pilles lidt ved systemet med at man skal betale for start pakke samt opstart eller hvad det nu hedder. Det er fint nok man skal betale for vare og muligvis for materiale der er nødvændigt, men det skulle ikke være noget som dem der ligger over skulle have provision af, da jeg tit har indtryk af at det drejer sig om at få en masse sat i gang så man kan få "bonus" for skaffe dem.
Hvis sælgerne af de forskellige MLM systemer kun fik provision af det salg der efterfølgende kommer ville der måske være lidt større fokus på salg og træning frem for rekutering, hvilket jeg vil formode ville give et bedre ry til branchen.
Jeg har inden for de sidste par år været til præsentation af nogle MLM systemer, og i den ene præsentation følte jeg mig nærmest dårlig på vedkommendes bekostning. Jeg kan ikke tro at den person kan se sig selv i øjnene foran spejlet om aften ved tandbørstningen.
En anden var nogen lunde regulær og rimelig faktuel, dog kunne vi ikke blive enige om at det var en form for pyramide hvor det at skaffe ekstra sælger var en væsentlig del af forretningen.