Hej Jeg har forsøgt at blive klog på hvilke regler der gælder når man sælger som del af et dropshipping program. Jeg er klar over at jeg ikke behøver at blive momsregistreret før 50000kr årligt, men hvordan fungere det ellers? Konceptet er at jeg sælger til kunden, får pengene og derefter bestiller det hos den egentlige sælger som sender det direkte til kunden. Håber nogen kan hjælpe Mvh. Cecilie |
Jep du behøver ikke momsregistrering før OMSÆTNING kan FORVENTES at blive over 50.000 kr PÅ 12 MDR I TRÆK (ikke bare årligt) Du kan ikke først f.eks omsætte for 45.000 kr uden moms på 8 mdr og så forsætte med at være registreret og sælge videre. Hvis moms mener du burde ha kunnet forudse du kom over 50.000 kr på de 12 mdr efter hinanden kan du komme af med moms for alt du har solgt inden momsreg + tilsvarende i bod
Læs evt PLIGT TIL MOMSREGISTRERING
Når du ikke er momsregistreret vil du skulle betale moms af dine køb i DK, moms fra det lokale EU land og/eller dansk moms hvis varen kommer fra uden for EU til Danmark. Din dropshipper bør derfor sende fra DK for ellers får dine kunder jo moms/told problemet
Når du sender faktura til kunden (uanset hvem der sender så er det jo dig der får ordren og sender faktura) og ikke er registreret så fakturer du naturligvis uden moms, hvilket i den periode gør dig billigere til private - medens det for firmaer er lige meget for de trækker momsen fra
Når du ser du må momsregistrere dig fordi du kan se du vil kunne forente over 50.000 i 12 mdr i træk (f.eks. når du sælger for 3-3.500 kr om måneden) så vil du ikke få moms ved købet men skulle lægge moms på salget. For de private vil det betyder, at du stiger godt i pris, så du kan ha forklaringsproblem
venligst john Hannover