Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fake gopro kamera til meget billig pris? nogle erfaringer? !!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino.

Jeg har fundet dette lækre gopro fra Kina, det er dog uægte men har en fed pris at jeg kan sælge det til 1000 kr. her hjemme efter at have betalt told osv. :) 
er der nogle der har erfaringer med uægte gopro, og er det overhovedet muligt at sælge dem uden at få nogen på nakken ser frem til at høre fra jer.

Bedste hilsner Anders : ) 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:33

Hvis det er kopi af et originalt produkt, så får du nogen på nakken, hvis du sælger det her hjemme. Især hvis der står GoPro på med logo og det hele. Så det vil jeg ikke anbefale. Se http://www.stoppiratkopiering.dk/

Sælger de produktet til dig som alm. action kamera, så tror jeg ikke det er ulovligt at importere (vel og mærke, hvis det ikke er en eksakt GoPro plagiat).

Tilmeldt 20. Mar 12
Skrevet kl. 18:29
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der findes ikke en facitliste. Det er ikke sådan at fordi man fjerne logo, så er det ikke en kopi - 

Nogen mener at ca 15% klare forskelle skal der være, men loven opererer ikke med en fast procent og meget vil afhænge af, om gopro ser dig (og den risiko er vist stor hvis du sælger over nettet) og tager chancen for at stoppe noget DE ser som en kopi. Det skal de så i retten med, men de har måske bedre råd end du og en ret stor interesse i at stoppe det

Du er med andre ord ude og svømme og når du selv skriver - lækre gopro fra Kina  som dog er uægte - så har du lidt svaret .- du har klar risiko. Den kan du løbe - se om det nappes i tolden som kopi . eller om gopro går efter dig eller om det går (og det ved du jo aldrig, de kan jo gå efter dig når du har solgt det i 3 år og kræve hele din indtjening) men du kan også slippe - Dit valg - med mindre du vil lade en advokat gøre en konkret vurdering - hvis en sådan tør hvad jeg ikke tror

At høre gopro vil i dette fald nok ikke føre til noget postivit

vh John Hannover

Tilmeldt 20. Mar 12
Skrevet kl. 19:09

Vil prøve at undersøgesagen lidt, men kan godt se det ikke er skide smart hvis Gopro tager det som en kopi.
Men hvor er grænsen fra aktionkamera til kopi,er det virkelig lykkedes for dem at tage patent på et kamera i plastik? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18

Thesound:
Men hvor er grænsen fra aktionkamera til kopi,er det virkelig lykkedes for dem at tage patent på et kamera i plastik? 
nej selvfølgeligt ikke - og du kunne jo læse at der ikke er en skarp grænse - det kan sagtens kræve en retssag at finde den . men ligner det meget så er udgangspunktet jo skidt

vh

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvom det måske er lovligt nok at sælge det, bør du købe et for at tjekke kvaliteten. Måske er billed og lydkvaliteten ringe. Måske går det hurtigt i stykker og så hænger du hurtigt på en masse garanti sager. Hvad med eks. CE godkendelse, den skal du måske også have styr på. Der er mange ting der nok lige skal tænkes igennem.

Mvh Carsten

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 20:56

Thesound:
http://mintton.en.alibaba.com/product/875117553-214884840/Newest_Anti_fog_full_hd_1080P_waterproof_wifi_sport_camera_for_Iphone_tablet_smart_phone_WDV5300.html

Vurder selv de ligner jo gopro men intentionen er ikke at lave en "kopi" men nærmere et aktion kamera, jeg håber du har et godt svar da jeg ikke har prøvet sådan noget før, men har fået et meget godt tilbud hvis det er lovligt altså :) 

Jeg synes umiddelbart at det ligner et GoPro. Men det er jo også typisk et kinøjsisk firma at lave et design tæt på originalen. Kameraet er sikkert ok til prisen, men kineserne fatter tydeligvis ikke at det er dumt at efterligne designet. De kunne nemt have lavet en anden indpakning til det...

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:12

Om det er en kopi af GoPro. Ja det kunne det godt ligne.

Og du har også tænkt det samme ud fra din overskrift.

Men der er jo også mange brand kamera som ligner kopi af andre.

Men når man kikker på producentens side så har de tilbehør til GoPro så man kan også få den ide at de har lavet kamera og tilbehør til dem tidligere og nu har GoPro valgt en anden leverandør og så har de sat en produktion igang af deres egen.

Men man kan vel ikke sige at det er et kopi produkt fordi så skal del vel være ca 100% som et GoPro og det ligner jo ikke et 100% Hero3+ og det har heller ikke GoPro navn på produktet.

Det kan måske være at de bryder en design beskyttelse og der ved jeg ikke om GoPro har dette på Deres produkt. Og om dette produkt bryder nok hvis de har dette. Men jeg kan også se at de har nogle andre action kamera og ligner de andre mærker på marked. Hvis de gør dette så laver de jo kamera med det formål at de skal ligne originalen og dermed få dig og andre til at købe dem. Og så ville jeg holde fingrene væk.

Men som en skriver så køb en nogle sampel hjem af nogle forskellige modeler og tjek kvaliteten samt at det ikke er et kopi produkt.

Hvis du vælger og vil sælge dem så brug ikke GoPro som søge ord på web side.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)