Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS REGISTERING ELLER EJ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Jeg har planer om at starte en virksomhed snart..  Salg af tøj, sko, make up og accessories, hvor varerne er importeret fra Frankrig. 

Jeg har ingen intentioner om at sælge for over 50.000 kr. på 12 måneder, mit spørgsmål er: 'Skal jeg lade mig momsregistrere?

Mange hilsner fra Stephanie, Trend by N. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46738
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38

hvis du vil drive virksomheden seriøst så burde du vel egentlig med et sådan setup gerne komme til at sælge for over 50.000 kr på 12 mdr i træk og derved få PLIGT TIL MOMSREGISTRERING men den er du jo med på i alle fald. Det lyder bare lidt underligt og måske for uambitiøst at ville sælge sko, tøj og en del andet fra Frankrig og så regne med at ligge under 50.000 kr i omsætning på alle 12 mdr perioder, men ER det din forventning så er det jo helt frit for så længe du køber fra inden for EU

Fordele: Dine franske leverandører lægger ikke moms på dine priser - og du vil sikkert ha en del andre udgifter med moms du kan trække fra

Du vil vil nok mange gange blive opfattet mere seriøs med CVR nummer ligesom CVR kan være krav hvis du skal har NETS/Teller betaling ind over

Bagdele, du skal læge 25% på dine priser hvilket jo gør dig dyrere for private købere men er ligemeget hvis det er virksomheden der køber af dig og så skal du jo ha moms med i regnskabet, men det er nu ikke så kompliceret. Selve regnskabet og skatten er i princip helt samme sag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 13
Skrevet kl. 18:42

Tusind tak for svar!

Lige nu har jeg ikke planer om at sælge for mere end 50.000, da jeg studere ved siden af, men når jeg engang er færdig, vil jeg da meget gerne komme op over de 50.000. 

Og nej, de beregner ikke moms med, på de vare som jeg køber i Frankrig. 

Jeg bruger pay pal :-) 

Dvs. at jeg skal beregne moms med, på de vare som jeg køber dernede?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00

Stephanie29:
Og nej, de beregner ikke moms med, på de vare som jeg køber i Frankrig.
hm  det skal de hvis du køber som privatperson og jeg tror faktisk nok også de måske gør det, bare angiver de det ikke, du ser bare den samlede pris (jeg ved ikke hvordan du køber ex ebay vil ofte ikke vise det)

HVIS du køber af en momsregistreret i frankrig og med tøj og sko lyder det sådan, så skal han sælge inkl. moms. Hvis du købte som CVR registreret skulle prisen dermed falde med den franske moms

Du skal ikke beregne noget moms hvis du ikke er moms registreret i alle fald

vh

Tilmeldt 22. Aug 13
Skrevet kl. 20:58

Jeg købet det på markeder.. Har læst på nettet og alt det der, men kan ikke finde frem til det med moms, ih altså , hvor er det bare træls..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00

så køber du sikkert af private i hovedsagen og så er der nok ikke moms på men hvis du ikke skal registreres kan du jo også være helt ligeglad :)

hvis du registrerer dig alligevel kan du læse om MOMSPLIGTER HER

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)