Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man bruge Amino til noget?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Nyborg
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 9 person

Nu har jeg været medlem af Amino i et stykke tid og været i kontakt med forskellige andre medlemmer om emner som hjælp til salg og hjælp til driften af min virksomhed. Der er ikke kommet meget ud af dette og spørgsmål er om Amino er en gang luft! Eller er folk i dag for sløve og gider ikke? Ingen jeg har haft kontakt med har ønsket mere information og en dybere dialog samt eventuelt et møde for at finde ud af hvad jeg kan tilbyde. Amino er dog god til at trække penge ud af os medlemmer. Så det er ikke noget jeg kan bruge til noget og så siger jeg tak for denne gang.

Fra København V
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 206
Fra  Brainiac Skrevet kl. 14:25

Hej Klaus, 

det er jo en overvejelse værd, om man gider at betale cirka 100 kroner om måneden for dette forum. 

Jeg har valgt at betale for det. Jeg har brugt Amino flittigt de sidste 4 år (med en anden profil først) og har fået meget ud af det. 

Blandt andet har jeg fået en del kunder gennem Amino freelancer, hvor jeg blandt andet tilbyder oversættelser til tysk. Så kan man sige, at man godt kan få dem som gratisprofil også, men så kan man jo altså også kun byde på én opgave om måneden, hvilket jo ikke giver det store.

De kunder ville jeg ikke have fået uden freelancer delen her på Amino. 

Udover det, så sætter jeg stor pris på alle de informationer, jeg kan få her af alle de kompetente mennesker, der også sidder med Wordpress, Markedsføring og hvad ved jeg. Der er meget hjælp at hente.

Jeg mener, Amino er pengene værd. Det betyder dog ikke, at man ikke skal regne med, at der af og til dukker lidt useriøse kommentarer op. Men dem kan man jo ignorere.

Venlig hilsen, 

Lars

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Hej Klaus

Ting tager tid.

Jeg kan se du har været med herinde i ca. 5 måneder, og har bidraget med 4 tråde - incl. denne , og af disse er resten salgstråde ( dog den ene gratis).

Det jeg vil frem til er at det tager tid at opbygge tillidsforhold til andre medlemmer - lidt som i den virkelige verden :)

Med de ting du sælger kunne du sikkert bidrage med en masse viden - uden nødvendigvis at ville sælge noget her og nu - det er på denne vis du kan bruge Amino.

Hvis man tror det blot er en super afsætningskanal, ja så tager man desværre fejl.

Så, efter min mening giv lidt mere af dig selv, så er jeg sikker på du får noget retur den anden vej - på sigt :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Rom blev bygget på en dag, og det samme blev Amino... Så nej det er varm luft på nye flasker, ihvertfald for folk, som ik forstår, hvordan et forum fungerer... 

Vil man sælge, må man hjælpe. Vil man sælge via et par opslag, så hedder fidusen Adwords eller reklamebanners. As simple as it is Smile

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Klaus.

Du har ret.

Var dine forventninger, at du med tre indlæg i debatten siden din profiloprettelse for 4½ måned siden ville skabe en markant indtjening og et solidt netværk af driftige iværksættere, så kan jeg godt forstå, at du er blevet skuffet.

Ja, hvis det var dine forventninger, kan jeg faktisk godt forstå, at du er blevet grundigt skuffet.

Personligt har jeg været aktivt medlem på Amino i noget længere tid.

Det har bidraget meget positivt til mine forretningers udvikling og vækst, at jeg gennem Amino har fået kontakt til en masse iværksættere og selvstændige, som jeg angiveligt har kunnet hjælpe, bare en lille smule, på en eller anden måde.

I dag har jeg et fast samarbejde med flere Amino-iværksættere, og vores samarbejde bidrager vist ganske fornuftigt til hinandens omsætning.

Mit råd til dig er: Vis omverdenen og de mange iværksættere på Amino, hvad du har at byde ind med. Hjælp med gode råd og tips til de mange andre, som med sikkerhed kan nyde godt af din viden og indsigt.

Du vil med sikkerhed kunne tjene fornuftigt på det. :-)

Har du ikke tålmodigheden til at se afkastet af din hjælp - ud over nogle måneders plus-medlemsskab, er det også helt ok. I så fald ønsker jeg dig alligevel alt mulig held og lykke med din forretning.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg hører til de ret aktive (nogen vil ryste på kloge hoveder og sige hyperaktiv) og jeg har slet ikke set dine 4 indlæg før nu.

Jeg tror ikke så meget at Amino plus skaber et pludseligt mersalg på grund af 4 indlæg, slet ikke. Det er som med så meget andet noget der skal opbygges over tid, gennem at man kommer med noget der skaber noget, debat eller viden, og dermed skaber interesse omkring personen og - de ting man måske vil sælge.

Er det KUN for at få øget omsætning og har man ikke andet at bidrage med end lidt om det man går rundt og foretager sammen med et tilbud, så tror jeg ikke det betaler sig

Personligt har jeg det så nemt, for jeg skal ikke sælge noget som helst og jeg oplever da i høj grad at Amino hjælper en masse med gode råd og med netværk, og har faktisk også et par gang brugt en fellow amino (købt en service og et par ting) fordi jeg syntes personen virkede sympatisk - så vist kan der givet skabes salg, specielt til folk der har aktive virksomheder. Jeg kan også roligt sige, at jeg selv lærer noget næsten dagligt herinde.

Synd du blev skuffet, men forventligt hvis ikke du selv byder ind med meget mere, det kan du sagtens gøre stadigt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:56

Helt enig med "Cookie" - Og så er Amino jo heller ikke en "Deltag og få gavn med det samme"-mulighed. Det er et sted man kan hente hjælp, og hvis ikke man får det med sit første indlæg, kan man jo prøve at justere på formuleringen eller ændre lidt på hvordan man præsenterer sit spørgsmål/produkt.

Køb billigt tøj på nettet hos DKs største online tøj outlet www.lagersalg.nu | Udsalg af dametøj

Fra Nyborg
Tilmeldt 3. May 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for de mange svar. Det var dejlig. Måske nogen så kan give mig nogle gode råd hvordan man anvender Amino korrekt hvis man ikke vil sælge noget og hvis man ikke søger kunder men salgshjælp som selv skal hente sin løn via salget med mulighed for på sigt at overtage det hele uden at vedkommende skal have den store pengepung frem. Jeg er op i årene og kan sagtens tjene til mig og firmaet, men der er ingen tid og kræfter til opsøgende salg.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:18

Det lyder som om at du vil ansætte en på enten 100 % provision, eller gøre ham/hende til partner i firmaet?

Køb billigt tøj på nettet hos DKs største online tøj outlet www.lagersalg.nu | Udsalg af dametøj

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er altid vanskeligt at få de bedste sælgere med ren provision. De vil ofte forvente en kombination af fast løn og provision, men der findes bestemt folk der vil arbejde for ren provision, ofte dog yngre og ikke så vældigt rutinerede sælgere.

Med sælgere som med så meget andet, selv om løn ikke i sig selv garanterer succes, så kræver de der kan tingene ofte en vis løn

Du kan som foreslået evt kombinere, hvor en sælger måske får en kombi af ren provision og en andel af virksomheden

Du kan søge rent ud - i freelancer eller her, efter en sælger der vil sælge xxx på renprovision

vær klar i spyttet fra linje 1 så interesserede kan se hvad det drejer sig om

Sørg for en klar aftale der definerer hvad der gives provision på, så der ikke skal være skænderi fordi en kunde sælgeren har besøgt, selv ringer ind senere med en ordre, eller sælgeren besøger de kunder du i forvejen har fast osv - klare regler for alt

Er telefonsalg en mulighed, så findes der call-centre som man kan lave aftale med, hvor de står for sælgerne

Bare søg klart hvad du skal bruge, og vær forberedt på ikke at få konkurrentens topsælger i nettet ved ren provision

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)