Hej Aminoer.
Hvornår skal jeg registrere min virksomhed? Er der nogle fordele ved at registrerer sin virksomhed tidligt I processen, eller bør jeg vente med det til virksomheden er ordenligt etableret og den begynder at have en omsætning?
Pt. har min virksomhed ingen omsætning, og er ikke registreret nogle steder.
Håber på svar fra mine kære med Aminoer.
Skafte local-hypnose.dk |
Først kan vi slå fast, at tidspunktet hvor du SKAL etablere virksomhed og momsregistrere dig er når du kan forvente at omsætte for 50.000 kr på 12 mdr i træk, for ellers risikerer du moms af det du solgte inden registreringen plus en bod. Det er altså i høj grad ud fra hvornår man bør kunne forvente at det bliver 50 t på 12 mdr. Det kunne være når man omsætter for 3000 om måneden og ser en stigning
Læs her om momsregistreringspligt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html
Fordele ved tidlig registrering? Tjo man kan trække moms fra sine indkøb hvis de er rent virksomhedsbetinget og nogen vil mene man fremstår mere seriøs med et CVR nummer.
Bagdel - feks hvis man sælger hypnosebehandling kunne være, at du bliver momsen dyrere fra starten i forhold til privat kunder (gættet ud fra din signatur men kan jo være noget helt andet)
Regnskab skal du føre i alle fald og indberette overskud til skat - momsregnskab kun når du er registreret og har du så ikke momsomsætning skal du kun en gang i kvartalet 0 indberette når du starter
Man kunne tilføje, at en registrering kan beskytte virksomhedens navn
god vind med projektet
Venlig hilsen John H