Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udlejning af hus

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Det er fordi, hvis vi sælger nu vil det være med tab og det kunne evt. være, at vi kommer tilbage til dette hus på et tidspunkt.

Jeg tænker på, at hvis vores nuværende bank ikke vil godkende yderligere et huslån, vil det være sandsynligt at andre banker vil yde et til lån?

Tilmeldt 11. Nov 06
Skrevet kl. 10:31

og må man overhovedet have to ejendomme? I vores tilfælde vil det være i to forskellige kommuner.

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 19:09

Hej Eli

Du må have alle de ejendomme du ønsker. Det er der ingen regler for. Din udfordringer bliver at få en eventuel ny bolig finansieret.

Din nuværende bank er den nærmeste til at låne dig penge. De både kender dig/jer - og din/jeres økonomi. En ny bank skal først lære dig/jer at kende og vil derfor være mere påpasselig med at låne penge ud. I kan naturligvis gøre forsøget og tale med en eller flere banker. Jeg virker dog til at være en vanskelig opgave - særligt fordi du nævner, at der vil være et underskud hvis I sælger nu. Et underskud betyder negativ formue - og det er bankerne ikke begejstret for.  

Mvh. Michael C.

Tilmeldt 11. Nov 06
Skrevet kl. 22:27

Tak for svaret.

Må man sælge sit hus til en hvilken som helst pris, såfremt man har købere? Jeg tænker, eller skal man sælge huset til hvad den er vurderet til at kommunen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55

du må sælge til lige så meget du vil og kan. Eneste begrænsning kunne være at sælge for billigt til nær familie så det var en skjult gave, men tag alt du kan

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Skrevet kl. 09:34

Er det ikke rigtigt, at hvis kommunens vurdering af huset er lavere end købesummen af huset, så den eneste fordel er besparelse på ejendomsværdiskatten? Men ulempen er, at man ikke har noget friværdi, således der kan lånes mere af realkredit?

Derudover, ved udlejning af huset, det evt. overskud der nu er, bliver man beskattet af det før eller efter renteudgifter er trukket fra?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:05

Afdrag på lån er vel ikke en udgift?

Tilmeldt 11. Nov 06
Skrevet kl. 10:41

Afdrag er ikke en udgift, som de andre har nævnt. men en slags opsparing, men renteudgifter på lån, må vel trækkes fra, da det er en udgift på en eller anden måde. Så det er mere om, det overskud man evt nu har og skal betale skat af, er vel efter renteudgifterne er trukket fra?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56

Eli:
Afdrag er ikke en udgift, som de andre har nævnt. men en slags opsparing, men renteudgifter på lån, må vel trækkes fra, da det er en udgift på en eller anden måde. Så det er mere om, det overskud man evt nu har og skal betale skat af, er vel efter renteudgifterne er trukket fra?
de har ikke rigtigt noget med hinanden at gøre. Du har fortjenesten på huset som du har forstået korrekt, men renterne har du jo fradrag for som renteudgift hvert eneste år - også det år du sælger huset, så det fradrag har du helt løbende. Det er ikke noget der tages som udgift ved salget, for du har haft rente fradrag hele tiden og alle renter er trukket fra skattemæssigt

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Skrevet kl. 13:06

Hej John,

Tak for svaret.

Men vil det være det samme ved overskud ved udlejning? Altså at renterne må trækkes fra som udgift, således overskuddet vil være mindre.

Fordi hvis min lejeindtægt minus mine udgifter i forbindelse med udlejning, som kun er vedligeholdelse, revisorbistand etc. så vil mit overskud jo være ret stort, hvilket vil sige jeg skal betale skat af et større beløb, men hvis renteudgifter må tages med som udgift, vil det betyde mindre overskud ved udlejning.

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)