Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forskel på søgemaskiner

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen

Er der nogen der kan fortælle mig de væsentligste forskelle på de største søgemaskiner. Jeg synes altid man hører om tricks til at blive optimeret på Google men skal de samme tricks bruges hvis man vil optimeres til Yahoo, Live Search osv.?

Mvh Marlene

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 09:51

Grunden til at det altid er Google der bliver nævnt i DK er at den i Danmark er klart den største søgemaskine.

Rent optimeringsmæssigt er det de samme ting du skal være opmærksom på - der er ikke den store forskel der.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:15

Hej Marlene

Jeg er helt enig med Claus: Er din hjemmeside optimeret til Google, så følger de andre med helt af sig selv.

De andre søgemaskiner er meget lettere at "snyde" end Google, men da de tilsammen leverer under 10% af de besøgende til din hjemmeside, så ville jeg ikke bruge 1 sek. på at tænke på optimering mod de andre Søgemaskiner.

Det er Google, det drejer sig om Wink

Venlig hilsen, Christian

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 13:25

Hej igen

Tak for svar fra jer begge...det er selvfølgelig rigtigt at der skal bruges mest krudt på Google, men de 10% som man kan få fra de andre er jo også værd at tage med...specielt hvis man kan få gratis trafik:-)

Mvh Marlene

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:32

Marlene Schøler:

Tak for svar fra jer begge...det er selvfølgelig rigtigt at der skal bruges mest krudt på Google, men de 10% som man kan få fra de andre er jo også værd at tage med...specielt hvis man kan få gratis trafik:-)

Èn af måderne at snyde de små på er, at bruge keyword-stuffing (ikke altid, men ofte), men det vil omvendt få katastrofale følger på Google, så jeg ville hellere se bort fra de 10% fra de små end de 90% fra Google.

Glem de 10% og gå ud og nyd solen istedet Cool

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:39

hmm.. jeg vil nu mene, at hvis man alligevel har tiden, så er det ikke en skam at optimere lidt til yahoo og ikke mindst jubii.. eller især live, som jo er indbygget i explorer.. og folk der ikke har så meget forstand på computere, bruger nu og en gang det som dukker op på deres computer.. og det er msn live, hvis de har fået en ny maskine med windows...

en klar forskel på google og yahoo er, at google ikke læser meta koder, hvorimod yahoo gør...
dvs. at laver du en <meta bla bla keyword="> ting, så kan du bruge den i yahoo til at tage forkerte stavelser med af dine keywords... det vil jeg da sige, at er fhv nemt lige at optimere... og det kan give dig de ekstra få besøgende i måneden... sælger man dyre ting, så er det vel værd at tage med !?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:53

Brian Brandt:

hmm.. jeg vil nu mene, at hvis man alligevel har tiden, så er det ikke en skam at optimere lidt til yahoo og ikke mindst jubii.. eller især live, som jo er indbygget i explorer.. og folk der ikke har så meget forstand på computere, bruger nu og en gang det som dukker op på deres computer.. og det er msn live, hvis de har fået en ny maskine med windows...

Det kan du have ret i, men som du sikkert ved, så skal man ikke lave ret mange forkerte armbevægelser for at miste placering på Google, så med mindre man har styr på hvad man laver, så syntes jeg det er en dårlig idé og især hvis man sælger dyre varer Big Smile

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:05

Her er jeg enig med Oxkjær.

Hvad de mindre søgemaskiner opfatter som en lille hjælp for fejlstavninger opfatter Google som forsøg på Spam.

Det er i min verden at risikere at miste noget godt imod at få lidt.

Og det ser jeg som en dårlig byttehandel...

Så er tiden bedre brugt ved at optimere endnu mere imod Google Smile

Mvh, Christian

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 14:14

Nu har jeg ikke tænkt mig at bruge forkerte stavelser som keywords...det tør jeg slet ik rode mig ud i med de følger det kan have:-) Men passer det virklig at Google SLET ikke kigger på keywords i Meta tags? hvis nu jeg har en side som handler om "barsel" vil det så være ikke være bedre at have "barsel" som keyword på denne side end slet ikke at angive et keyword i meta tags?

Mvh Marlene

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:15

altså google er jo gået helt fra at læse meta keywords ting, (findes der et rigtigt ord for det), men de har jo brugt det før.. så jeg kan ikke se, at det skulle kunne skade at skrive ord deri, som yahoo læser... selvfølgelig skal du ikke overfylde meta keywords tingen, og skrive en halv milliard ord fordi du er kreativ, alt med måde.. men det er jo billigt gjort og jeg har ikke hørt om at det skulle kunne skade... bruger det da selv og er da ikke blevet udelukket af google...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)