Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvidvaskningsloven og Nets

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 702
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er ved at ansøge om en Nets indløsningsaftale, og er gået lidt i stå på side 5 af 8.

Spørgsmålet her er flg.: I henhold til hvidvaskningsloven skal du oplyse navn og CPR-nummer på de personer som ejer 25% eller mere af selskabet.

Vores ejerandele i virksomheden (vi kalder den Virksomhed X) er fordelt således:

Holding A ejer 27,5%

Holding B ejer 23,5%

Virksomhed C ejer 50% (Virksomhed C ejes så igen af flere holdingselskaber, hvor det ene (vi kalder det Holding Y) ejer 60%).

Så mit spørgsmål er, skal jeg skrive ejeren af Holding Y på, da han jo indirekte 30% af Virksomhed X?

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56

Jeg ville skrive A på naturligivs og så C på som ejer af 50% -. men der sker næppe noget ved at du i parentes skriver, (C ejes til 60% af Y - men omvendt kunne A jo også være ejet af flere osv) - så er du jo dækket ind - men som udgang vil jeg mene at det er A og C du skal have på i alle fald

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 702
Fra  Dinero Skrevet kl. 12:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John,

Tusind tak for dit svar.

Men jeg kan ikke skrive C på, da det er en virksomhed og ikke en person. Jeg har lige ringet til Nets og efter at være blevet stillet om et par gange fik jeg at vide at ejeren af virksomhed Y skal stå på. De kigger ikke på hvor mange led vi er ude, men udelukkende på personlig ejerandele. Så selvom der er 10 virksomheder imellem Virksomhed X og Virksomhed Y skal ejeren af Virksomhed Y stå på, hvis han gennem hans virksomhed(er) ejer 25% eller mere af Virksomhed X.

Selv Nets havde svært ved at finde rundt i reglerne... :)

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52

lyder jo fornuftigt også - selv om man kunne argumentere for, at netop flere led giver mere hvidvaskningsrisiko, og at det derfor var smart at ha alle men jeg forstår også godt synspunktet - så tak for opfølgning

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)