Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg er en ung dreng, som prøver at starte min egen virksomhed op (webshop), og har valgt at beskæftige mig med tøj branchen.

I øjeblikket mangler jeg mærketøjs leverandører, er der nogen der kan hjælpe mig med, at finde dem?

Leverandørerne må både være fra eu og også uden for...

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 13:47

Hejsa Maiwand

Det lyder rigtig spændende. Det er netop også et markede vi har bevæget os ind på, men inden du starter skal du være klar over nogle ting.

1: Kapital : Uden en god startkapital kommer du ikke langt. Som minimum vil jeg anbefale 125.000 kr.

2: Mange mærkevarer har store krav til dig som webshop. Det er langt fra alle der tager internetbutikker ind, så derfor skal du have et ekstra godt koncept.

Tjek de førende brands på CPH VISIONS hjemmeside http://www.cphvision.dk/html/brands.asp , og tag kontakt til dem derfra.

Ellers held og lykke med dit projekt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:58

Hej Rasmus

Tak for dit gode råd :)

Jeg har skrevet forretningsplan, og taget stilling til startkapitalen.

Selvfølgelig har "big brands" store krav til en, derfor må man starte med små brands, og derefter arbejde op, på den måde overbeviser du også store brands, hvis man har investeret i mange små brands.

Mange tak for hjemmesiden, havde slet ikke hørt om den, og er også intresseret hvis du kender flere.

Mvh.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Skrevet kl. 14:23

Hej Maiwand

Det var så lidt. Dejligt at høre du er kommet lidt igang, men der stadig rigtig meget arbejde forude.

Hjemmesiden er for en messe der var til CPH fashion week. Den var igang i august, så det kan du selvfølgelig ikke nå. Men jeg vil anbefale dig at tag til den næste messe som kommer 7-10 februar 2008. Til messen er det muligt at skabe nye kontakter, samt se spændende nye produkter. Et MUST hvis du er indenfor mode branchen.

Jeg skal nok skrive, hvis jeg finder flere links der kan hjælpe dig igang,

Af ren interesse, hvilke mærker har du så tænkt på ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11

Hej Rasmus

Tak for anbefalingen :) Selvfølgelig tager jeg med til messen.

Ja du har ret der er en masse arbejde forud, arbejder også på det.

De mærker jeg har valgt som udgangspunkt er

Filippa K

Ijin material

Artfull Dodger

G Star Raw

de ændres nok undervejes.

Hvor lang tid har du været i Branchen?

Hvad sender i jeres produkter med, pakke med eget logo, pose, gavepapir?

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Skrevet kl. 19:01

Hej Maiwand

Jamen det var da så lidt. Vi er her jo for at hjælpe hinnanden-

Spændende mærker du har kig på, men jeg har på fornemmelsen det bliver svært.

Men vi er helt nye indenfor branchen. Vores butik er fra 1 september i år, og er stadig under opdatering. Meget nyere bliver det vel egentlig ikke.

Personligt har jeg været i branchen et par år, og med en lidenskab for mode i mange år. Det er det der driver mig ! Elsker simpelthen mit arbejde.

Lige nu sender vi vores produkter i alm. bobbel kuvert. Vi er dog ved at få tryg på emballagen.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:03

Fashion Generation:

Hvad sender i jeres produkter med, pakke med eget logo, pose, gavepapir?

Mht forsendelsen er det som regel en dum ide at lægge ud med at få produceret emballage med eget logo på..
De første par måneder ved man ikke præcis hvor stor/lille emballagen skal være, om man vil foretrække fx en forsendelsespose eller en kasse eller hvad der fungere bedst for dig..

På den anden side er det også en god ide at skille sig lidt ud og at give kunden en "gave-oplevelse" når de får pakken..

Så køb en standard emballage, fx en gavepose, en metallic pose eller en sikkerhedspose og gør den speciel ved at binde lidt bånd om, sætte et klistermærke over lukningen med dit logo på, bind en plastikblomst om eller hvad ved jeg..

Og når du så kommer lidt længere i processen og har for mange forsendelser til at bruge tid på indpakning, så kan du overveje at få trykt dit eget logo..

(du kan finde inspiration på www.jakodan .dk :-))

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22

Hej Rasmus

Har du modtaget udlandske bestillinger endnu?

Ja det er spændende mærker, men nu er spørgsmålet om jeg kan skaffe leverandørerne.

Hvad har du lavet før webshoppen?

Hvem får i trykt emballage af?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:25

Hej Nina

Tak for dit råd, men når/hvis jeg endelig kommer til punktet, hvor jeg skal bruge logo på emballagen, kan i så producere det?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:11

Fashion Generation:

Hej Nina

Tak for dit råd, men når/hvis jeg endelig kommer til punktet, hvor jeg skal bruge logo på emballagen, kan i så producere det?

Mvh Maiwand Burhan

Ja, det kan vi sagtens.. både på fx forsendelsesposer, kasser, omslag, boblekuverter, tape og alt muligt andet..

Ved boblekuverter kan man få produceret fra 1000 stk., men ved de fleste produkter, fx forsendelsesposer, er minimums bestillingen 10.000 stk.
Derfor anbefaler vi altid, at man prøver produktet først uden tryk, så man er sikker på, at størrelsen passer og at produktet har den kvalitet, man ønsker.. Den første gang man køber med tryk, skal man som oftest også betale kliche omkostninger eller standseform, afhængig af hvilket produkt man skal bruge. Hvis man her efter vælger at få ændret fx et papomslag til en anden størrelse papomslag, skal man betale for en ny kliche.

Men det ser helt sikkert professionelt ud at have tryk på og stykprisen er ikke nødvendigvis så meget højere end for produkter uden tryk. og det er da helt sikkert god reklame for din virksomhed.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)