Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du erfaring med køb af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville hører, om der er nogle på amino, som har erfaring omkring køb af virksomhed. Da jeg rigtig gerne vil hører, hvordan i klarede de forskellige problemstillinger som er ved sådan et køb.

Her tænker jeg primært på finansiering, hvor stor en egenfinansiering/sikkerhedsstillelse skulle i stille, samt om der var mulighed for sælgerfinansiering ved overtagelsen. Og var i eventuelt i kontakt med vækstfonden omkring et samarbejde om sikkerhedsstillelse.

Som sagt vil jeg meget gerne hører fra folk, som har stået i lignende situation. Da jeg ikke har kunne finde nogle nyere indlæg på amino omkring dette emne.

Hvis dialog over mail eller telefon passer bedre, kan i bare sende pb.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen  

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan det virkelig passe, at ingen på amino, har erfaring inden for virksomhedskøb, som vil dele ud af sin viden.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra Trørød
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Udmærkede spørgsmål, som jeg lige stødte på ved en søgning på "køb af virksomhed". Men du bryder de gode anbefalinger ved at spørge om for meget på en gang. Hvis man skulle svare på det, ville det blive en mindre afhandling.

Jeg har selv kun startet fra scratch et par gange, men har nu mulighed for at hoppe nogle trin over. Det bedste svar jeg kan give er, at det opdager du når du møder sælger, rådgiver, bank osv.

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Tak for dit svar.

Jeg vil nu mene, at de tre konkrete spørgsmål jeg stiller omkring virksomhedskøb, kan de fleste svare relativt kort på. Dog har jeg ikke kunne finde, mange på amino som har erfaring, med dette emne i henhold til mine spørgsmål.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke de manglende svar der er noget galt med - det er spørgsmålene. Det er så totalt individuelt, at det ville være værdiløst materiale hvis du ikke fik 1000 svar

1

uden en rimelig selvfinansiering skal man ikke regne med at komme frem. Der kan ikke gives et tal, alt fra 0 til 100% er kendt og almindeligt, men regn med hvad der svarer til ca 30% eller mindst 1 års fuld løn - det af de to tal der er lavest - hvis investor, bank og vækstfond skal være rimeligt fremkommelige

2

Ja sælger finansiering er en mulighed - det er en del af hele pakken. Jo større sælgerfinansiering, jo højere pris - afhænger også af sult fra sælgers side og hans tiltro til køber - Kan du få sælger til at tro på, at du kan køre den flot videre, og der ikke står andre købere som vil overtage uden sælger finansiering, så kan det komme på banen

3

Ja vækstfonden bruges, men af et mindretal - den skal generelt kombineres med banken, men igen er det totalt individuelle bedømmelser, ud fra forretning plan og budgetter

-----------------

Jeg kan godt regne ud, at du vil sige, det var konkrete eksempler du ledte efter. Du kan lige så godt spørge hvor hurtigt folk har løbet 2000 meter. De fleste har ikke løbet det, og de som har vil ha brugt vidt forskellige tider. Det er helt samme og værre med virksomhedshandler. Det er så individuelle løsninger der bruges, men alt kan komme i spil, og har været det, i skiftende form i masser af virksomhedsovertagelser.

Jeg har ledet køb af mindst 15 virksomheder i 9 landet og kan love dig, at det er meget individuelt hvor ting lander

Team evt op med en advokat eller virksomhedsmægler som kan tilføre en eventuel manglende viden, så du kan stå så seriøst og godt som muligt, i forhold til sælger

God vind med det -

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)