Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Comic sans

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok da jeg er ny ved jeg ikke helt om det er det rigtige sted jeg poster det men...

Er det mig eller er comic sans en utrolig dårlig og ulæselig font til webbrug???

Jeg ved godt at du (Martin) slavisk har brugt comic sans alle dine dage, på dit website og i dine nyhedsbreve, men jeg syntes nu det bliver lidt for meget her, mine øjne har enorm svært ved at fokuserer på teksten på sitet.

Er det muligt man kan få valget så man selv kan vælge at bruge en alm. font eller comic sans.

Tak.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:46
Jo mere du driller ham med det jo bedre argument giver du ham for at holde fast i Comic Sans :)
Tilmeldt 25. Apr 05
Skrevet kl. 21:49

Emnet har måske været oppe før, og det er mig der er for dårlig til at bruge søge funktionen?

Men anyways der skulle vel ikke være nogen der har kendskab til et eller andet lille program eller ting i browseren man kan indstille til at bruge en anden font ind Comic Sans?
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:57
Jeg var af samme overbevisning i starten, men må ærligt indrømme at det intet problem er nu - jeg tror blot det er en vanesag (derfor ville jeg nu stadig foretrække en mere almindelig font men fonten generer ikke min læsning på nogen måde, som jeg følte at den gjorde i starten).

Der har været kort omtale om emnet før i en tråd omhandlende et radioindslag på P3;
http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=147&forumID=8
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:05
Så vidt jeg husker kan du slette fonten på din maskine. Da vil din browser være nødt til at erstatte den med noget andet - f.eks. Verdana, som er læselig på skærm.

Hans
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:00
Debatten er sat op 4 forskellige fonte med fallback. Så jeg tror at du ved at slette fonten vil få den næste font og rækkefølgen er: Comic Sans MS,Tahoma,Geneva,Helvetica

Dbh Martin
Tilmeldt 25. Apr 05
Skrevet kl. 10:05

Haha perfekt, jeg bruger den afligevel aldrig.
Jeg prøver, tak for hjælpen.

Tilmeldt 25. Apr 05
Skrevet kl. 10:33
Juhuuuuuuuuuuu det virker! - og det er allerede meget bedre!
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 02:12

Er nu heller ikke meget for "Comic Sans", den er ikke specielt brugervenlig og webegnet.
Den minder mig ærlig talt om Jubii skibet''s eller Arto''s små poptøser..

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:18
"Er nu heller ikke meget for "Comic Sans", den er ikke specielt brugervenlig og webegnet."
Men I husker den, og derfor elsker Martin den. Den satan! ;)

Hvis nogen skulle have interesse i det, lykkedes det mig for �vrigt at optage Martins interview i P3. Jeg kan evt. smide den et offentligt tilg�ngeligt sted, s� I kan h�re om hans overvejelser om at �ndre fonten p� spamfighter.com til Comic Sans. ;)
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)