Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import fra ikke eu-lande

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Står og vil prøve at starte min egen lille webshop, starte småt og ende stort forhåbentlig, det ihvertfald chancen værd.

Jeg har læst en hel del på det, men synes stadigvæk det lyder kompliceret med import af varer udenfor eu, i mit eksempel Kina.

Så derfor skriver jeg herinde for at høre om der er nogen der kan hjælpe med hvad det kræver for mig at gøre det.

Jeg har intet cvr nummer endnu, men har også fået fortalt jeg skal importregistreres når det er uden for eu.

Ville også gerne meget høre om hvad udgifterne for lidt import vil være, da det jo ikke kun er fragten jeg skal betale. Men told også kommer indover, og sikkert andre gemte udgifter jeg ikke er sikre på. 

Det jeg vil importere er kabler, adaptere og covers.

Håber nogen kan hjælpe!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:51

Luka Rasmussen:
Jeg har intet cvr nummer endnu, men har også fået fortalt jeg skal importregistreres når det er uden for eu.

Jep det skal du, du sætter kryds i import ved registrering som ikke koster noget for en personlig virksomhed. Læs om IMPORTREGISTRERING HER 

Da du er på bar bund kan du også lige læse om IMPORTMOMS i dette andet link og om DET BASALE VED IMPORT FRA UDEN FOR EU som tredie link 

Luka Rasmussen:
Ville også gerne meget høre om hvad udgifterne for lidt import vil være, da det jo ikke kun er fragten jeg skal betale. Men told også kommer indover, og sikkert andre gemte udgifter jeg ikke er sikre på.

Under det basale i linket kan du se hvordan du skal finde toldpositioner - men de ligger ofte mellem 5 og 12% og så kommer der jo fragt og ofte gebyrer på, og de vil afhænge af varen, mængden og hvordan de sendes. Tro ikke du kan holde dig under 80 kr for at undgå told hvis du vil gøre noget seriøst som importør til videresalg og told skal lægge flere pakker sammen hvis de ser det som omgåelse

Luka Rasmussen:
Det jeg vil importere er kabler, adaptere og covers.
jeg tror man må sige velkommen i en meget stor klub - du bliver ikke alene - så der er konkurrence på som kan gøre det til mere arbejde end indtjening - så overvej om der var mere orignale import varer at kaste dig over, eller vær indstillet på meget lille profit per del

venligst - og god vind med det i alle fald

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 11
Skrevet kl. 19:10

Ja det er vist en klub med mange, dog synes jeg priserne er langt ude, og håber selv når jeg har udregnet diverse at jeg kan tilbyde bedre. Jeg har læst dine links igennem, og føler selv jeg har fundet ud af lidt mere. Dog er jeg i tvivl angående det med varekoderne for hvad jeg bestiller, da jeg ikke kan finde varekoderne, har prøvet men det virker simpelthen uoverskueligt, og forstår ikke hjemmesiden..

Er dog blevet forvirret ang moms da der både står:

"For at importere fra uden for EU, f.eks. Kina skal man være CVR registreret ogIMPORTØRREGISTRERET. Man vi i den forbindelse generelt altid også være momsregistret, bla.a. fordi man derved undgår moms på importen."

Men også: 

"Til gengæld skal man angive importmoms. Det foregår ved at man bogfører denne med 25% af fakturabeløbet - på egen konto for erhvevelsesmoms - under salgsmoms og samme under købsmoms"

Så som jeg forstår det, undgår man moms ved importen øverst, men alligevel skal men angive det, selvom det ikke gør nogen forskel på pungen eller what?

Tilmeldt 21. Sep 11
Skrevet kl. 19:11

Har også et andet kort spørgsmål: Må jeg som privat person importere noget fra f.eks Kina og vidergive/sælge til min virksomhed for videresalg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19

Luka Rasmussen:
Må jeg som privat person importere noget fra f.eks Kina og vidergive/sælge til min virksomhed for videresalg?
nej det var jo omgåelse af reglen om at man skal være importregistreret for at importere noget til videresalg og så var det tilmed ikke en god ide, da du som privat person jo ville få moms på varen ved import - hvor du som registreret blot skal indberette importmoms som i det tidl. link og det koster ikke noget - det er bare en statistik pligt kan du sige - forudsat det er til videresalg

vh

Tilmeldt 21. Sep 11
Skrevet kl. 19:29

Okay jamen mange tak, har lige et spørgsmål ang Tariff, nu har jeg f.eks et cover lavet ud af plastik ( TPU, polyurethane ) og prøver at finde ud af hvad det vil koste at importere. Jeg er kommet til "3909 50" i Tariff koden, men så er jeg lost. Vil et cover lavet ud af det plastik indgå under "3909 50 90 10" eller er jeg helt galt på den?

Fra København K
Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:31
Fra København K
Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:37

Hej igen Luka,

De sidste fire cifre ændre som regel ikke så meget på toldsatsen. Så hvis du er nået frem til de seks første cifre, så skulle du gerne allerede have svaret på, hvor meget told du skal betale for varen. Derudover vil jeg også gerne henvise til endnu et link, som kan være nyttigt, hvis du skal begive dig ud i at importere varer: http://startvaekst.dk/file/7712/00023-Import.pdf

Held og lykke :-)

Venlig hilsen

Peter

Tilmeldt 21. Sep 11
Skrevet kl. 20:42

Har læst det meste nu, og føler jeg forstår det en del bedre :-) Resten må vel komme som jeg forsøger mig ad, dog mangler jeg stadigvæk hjælp med tariffen :-O

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55

man kan også betale lidt for at få hjælp konkret i begyndelsen. Ravn som er lidt af en gammel ræv i import/told, anbefaler ind imellem http://fortoldningsbutikken.dk/ 

bare som en ekstra mulighed der kan gi hjælp i starten til du føler du kan selv - det er ikke så hulens simpelt at være importør fra uden for EU

Et alternativ er i starten at vælge varer der kan købes inden for EU - farvel told Smile

vh

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)