Står og vil prøve at starte min egen lille webshop, starte småt og ende stort forhåbentlig, det ihvertfald chancen værd. Jeg har læst en hel del på det, men synes stadigvæk det lyder kompliceret med import af varer udenfor eu, i mit eksempel Kina. Så derfor skriver jeg herinde for at høre om der er nogen der kan hjælpe med hvad det kræver for mig at gøre det. Jeg har intet cvr nummer endnu, men har også fået fortalt jeg skal importregistreres når det er uden for eu. Ville også gerne meget høre om hvad udgifterne for lidt import vil være, da det jo ikke kun er fragten jeg skal betale. Men told også kommer indover, og sikkert andre gemte udgifter jeg ikke er sikre på. Det jeg vil importere er kabler, adaptere og covers. Håber nogen kan hjælpe! |
Luka Rasmussen:Jeg har intet cvr nummer endnu, men har også fået fortalt jeg skal importregistreres når det er uden for eu.
Jep det skal du, du sætter kryds i import ved registrering som ikke koster noget for en personlig virksomhed. Læs om IMPORTREGISTRERING HER
Da du er på bar bund kan du også lige læse om IMPORTMOMS i dette andet link og om DET BASALE VED IMPORT FRA UDEN FOR EU som tredie link
Luka Rasmussen:Ville også gerne meget høre om hvad udgifterne for lidt import vil være, da det jo ikke kun er fragten jeg skal betale. Men told også kommer indover, og sikkert andre gemte udgifter jeg ikke er sikre på.
Under det basale i linket kan du se hvordan du skal finde toldpositioner - men de ligger ofte mellem 5 og 12% og så kommer der jo fragt og ofte gebyrer på, og de vil afhænge af varen, mængden og hvordan de sendes. Tro ikke du kan holde dig under 80 kr for at undgå told hvis du vil gøre noget seriøst som importør til videresalg og told skal lægge flere pakker sammen hvis de ser det som omgåelse
jeg tror man må sige velkommen i en meget stor klub - du bliver ikke alene - så der er konkurrence på som kan gøre det til mere arbejde end indtjening - så overvej om der var mere orignale import varer at kaste dig over, eller vær indstillet på meget lille profit per delLuka Rasmussen:Det jeg vil importere er kabler, adaptere og covers.
venligst - og god vind med det i alle fald
John Hannover