Hej Jeg arbejder som freelance udviklingskonsulent indenfor Microsoft teknologier,primært .NET og SQL Server. Jeg har tidligere deltaget i konferencer som JAOO (Danmark) og TechEd (Barcelona), dog betalt via Microsoft grundet arbejde jeg har lavet for dem. Der er en konference i Las Vegas d. 5-8. november 2007 indenfor Microsoft, .NET, SQL Server, Visual Studio, systemarkitektur (kort sagt, præcist hvad jeg arbejder med til daglig). Mit spørgsmål er så, er der nogen problemer i at få firmaet til at betale en tur som denne, dvs. fly + hotel + konferencen? Jeg har en fin og sund økonomi i virksomheden, dvs. hele turen vil ikke koste mere ned 1/3 - 1/2 månedsomsætning. Næste spørgsmål er så, såfremt (1) kan lade sig gøre, ændrer det situationen hvis jeg herudover bliver i Las Vegas 3-4 dage yderligere for privat regning, dvs. privat betaling af hotellet, mad osv regner jeg med skal betales privat igennem hele turen. Dvs. firmaet skal betale for konferencen + hotel under konferencedagene + fly derover og hjem. Mvh |
Det er der ingen problemer i (vi går ud fra, at det er en relevant og nødvendig udgift for dit firma, så du kan blive ved med at være opdateret). Firmaet kan betale fly, hotel, mad og konferencegebyr. Hvis du bliver i Las Vegas, skal du, som du selv nævner, selv betale for opholdet i de dage, men firmaet kan stadig betale flybilletten derover og retur helt.