Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nets/teller visa/dankort betaling bogføring???

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino.dk

når jeg sælger en mobil laver jeg en faktura i E-conomic hvor jeg først laver at jens hansen har købt x mobil til 200 kr. fragt 25 kr. osv...

bagefter (eller når jeg lige har tid 2 måneder efter) så går jeg ind og printer ud fra min bank at der er gået 225 kr. ind og laver at debitor jens hansen har indbetalt 225 kr. i e-conomic og så er hans konto i 0...

og det er jo fint nok...

mit problem er at jeg nu er skiftet fra paypal til Nets/Teller til at tage imod mine betalinger...

dankort betalingerne kommer jo pover på min konto med 225 kr. jeg kan ikke se det er jens hansen lige sådan men via beløbet så er det nemt nok at finde den der passer til ham...

mit problem er at alle andre end dankort betalingerne bliver tilbageholdt af Teller i 30 dage og så får jeg måske 3332,75 kr. ind på konto hvor der er trukket 16,25 kr i gebyrer...

men hvordan får jeg den betaling splittet op når jeg skal bogføre det så jeg kan se hvem der har betalt hvad osv...? og hvor meget gebyr der var deri....?

hvad er den nemmeste måde/rigtigste at gøre det her på?

Mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolai

jeg ville oprette en 'bankkonto', som hedder 'Dankort' eller lignende.

I stedet for debitere debitorer, så debiterer du denne konto. Når du så modtager en betaling fra Nets, så krediterer du denne konto og debiterer banken.

Du burde få en oversigt fra Teller, som specificerer udbetaling med omsætning pr. dag og gebyrer. Denne sender de ud pr. email.

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)