I forbindelse med udvikling af salgsmateriale, mangler jeg nogle konkrete samt danske statistikker på hvad vi bruger tiden på. Jeg kender tak fra Dansk statistik, men har brug for oplysninger som: Hvor meget tid bruger medarbejdere til private ærinder, når de er på arbejdspladsen. Såsom at surfe på nettet, privat kontakt/emails og i den dur.
Så hvis der er nogen der ligger inde med noget i den retning, eller kan henvise mig til noget, så siger jeg mange tak!
Hvor meget tid bruger I selv privat, i forhold til Jeres arbejdsplads. ( Minus Aminotid |
Hold kæft mand.... Så blev der endnu mere spildtid!! Nu havde jeg lige siddet og skrevet et længere svar, og så var der liiige noget tekst jeg ville rette - hvorefter jeg fik klikket på slet i stedet for......!! ![]()
Jeg prøver lige igen:
Jeg vil kalde mine besøg på Amino for en slags pause. Typsik når jeg sidder og spiser frokost eller andet, så sidder jeg og kigger herinde i stedet for f.eks. at læse avis eller andet.
Men da jeg arbejder langt mere end 37½ time om ugen (ikke er noget jeg er stolt af) så er det begrænset hvor stor en procentdel af min arbejdstid der ryger på Amino.
En kunde, som har en 75 ansatte, fik for noget tid siden sat noget indholdssikkerhed/kontrol op som scanner deres emails og webtrafik for relevans, porno, virus m.m. Siden indførslen af det system faldt antallet af overarbejdstimer med lidt over 25% fra måned til måned. Grunden til dette må jo så tolkes som enten af folk ikke gider at sidde på arbejdet længere end højst nødvendigt - nu da de ikke kan surfe på alt muligt som ikke er arbejdsrelateret. Eller også så kan de nu nå at få udført deres arbejde inden for normal arbejdstid, da der ikke længere ryger tid på at sidder og chatte og andet.
Nu ved jeg desværre ikke hvor mange overarbejdstimer de konkret havde om ugen, men hvis jeg vidste det, så kunne man jo hurtigt have lavet et regnestykke set i forhold til en nedgang på 25% og 75 mennesker og så derved finde ud af hvor meget kunden i bund og grund har sparet i overarbejds-løn og derved hvor stort spild der konkret har været skabt af at folk har siddet og surfet på ikke-arbejdsrelaterede sider.
Men jeg vil så også sætte et spørgsmålstegn ved hvor godt det er pludselig at indføre så drastiske ændringer. Man skal ihvertfald passe gevaldigt på at man ikke øderlægger medarbejdernes trivsel, ved at sætte så skarpe barriere op. Hvis medarbejderne ikke længere trives fordi de ikke kan høre netradio eller kigge på Amino en gang imellem, så risikerer man jo i bund og grund at de bliver endnu mere ineffektive...
Nå - nu er min krydder og min te væk.... tilbage til arbejdet ![]()
/Jesper
www.MediaMouse.dk - alt i grafisk kreation & produktion jesper snabelA mediamouse.dk