Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter ved konkus/kurator?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Jyderup
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Hvis min kundes virksomhed er ved at blive tvangsopløst/konkurs og vi har penge til gode for ordrer. Vil der så være udgifter for os ved at melde vores tilgodehavende som kreditorer til f.eks. kuratoren? Eller måske andre risici? 

Vi sidder nemlig of afventer, at konkursen kommer ind på Statstidende og vil gerne være 100% sikre. 

Tak på forhånd.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det koster ikke at melde krav hos kurator. Alt andet lig bør han sådan set kende dem ud fra regnskabet, men det er jo ikke sikkert, så hold øje og meld jeres krav med det samme, det giver ingen risiko. Det er kun hvis i selv skal melde kunden konkurs, at det koster

Jeg går ud fra, at du har så tæt kontakt med kunden som det nu en gang lader sig gøre, så han måske tilmed kan briefe dig lidt om hvornår hvad sker - men ikke alle der skylde en penge har hår nok på brøstet - eller nerver til det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kun uhyre sjældent at der kommer noget som helst til almindelige kreditorer hvis en (i særdeleshed mindre) virksomhed går konkurs. For det første fordi de ofte går konkurs fordi de ikke har penge (det er normalt likviditet der dræber), dels så har bank mv. ofte pant i debitorerne til sikkerhed for en driftskredit og sidst så ville det ikke være første gang i verdenshistorien at en kurator skal bruge laaang tid (salær) på at udrede en konkurs. Jeg har endnu ikke oplevet at få en krone de 3 gange jeg indtil videre har prøvet at en kunde gik konkurs med ubetalte faktura til mig.

Husk iøvrigt at der er forskel på tvangsopløsning og konkursbehandling. Tvangsopløsning er ofte hvis et eller andet formelt ikke er overholdt overfor Erhvervsstyrelsen (fx ikke indleveret årsregnskab) - og det kan medføre en konkursbehandling, men ikke sikkert. Konkursbehandling er hvis nogen har begæret et firma konkurs fordi de ikke kan betale (ofte medarbejdere der ikke får løn, da første skridt til lønmodtagernes garantifond er en konkursbehandling).

/Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

helt enig i at overordnet får man ikke dividende ved mange konkurser som alm kreditor, jeg synes dog alligevel det er helt korrekt at følge med i statstidende og få anmeldt sit krav hvis ikke man nu - inden konkurs (eller tvangsopløsning) kan få kontakt med kunden og måske få en del betalting i alle fald

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)